19:13 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
خدمت جدید شرکت بورسی و اپراتور اول برای مشترکان تلفن همراه در دوران کرونا

1399/08/27 12:08

خدمت جدید شرکت بورسی و اپراتور اول برای مشترکان تلفن همراه در دوران کرونا

نماد برتر- شرکت بورسی همراه اول با امکان جدید همراه‌یار را به مشترکان خدمات در محل ارائه می‌دهد تا دیگر نیازی به مراجعه انجام برخی امور مربوط به سیم‌کارت به دفاتر خدمات الکترونیک نباشد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، شرکت بورسی همراه اول اعلام کرد: از زمانی که ظهور کرونا، سبک زندگی مردم در جاهای مختلف جهان از جمله ایران تغییر کرد. مردم سعی می‌کنند تا امور را با کمترین ارتباط با سایرین انجام دهند و همین امر باعث رونق خدمات آنلاین شده است.


 


خرید اینترنتی، دورکاری، تماشای آنلاین فیلم به‌جای حضور در سینما و بسیاری از این قبیل موارد از جمله اتفاقاتی هستند که بعد از کرونا رشد چشم‌گیری داشته‌اند. از سوی دیگر برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز با ارائه برخی خدمات جدید سعی کردند تا از حضور مردم در مراکز مختلف جلوگیری کنند و کار‌ها را بصورت آنلاین انجام دهند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به همراه اول اشاره کرد.


 


اپراتور اول ، طرحی را تحت عنوان همراه‌یار آماده کرده که در جریان آن به مشترکان این اپراتور خدمات در محل ارائه می‌شود و دیگر نیازی نیست تا افراد برای انجام برخی از کارهای مربوط به سیم‌کارت به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند.


 


در طرح همراه یار کاربران می‌توانند ابتدا ثبت‌نام کرده و سپس با همان تعرفه خدمات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کار‌ها را انجام دهند. البته باید توجه داشت کاربر در این طرح فقط هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت می‌کند که بر اساس تعرفه سال 99 مبلغ 20 هزار تومان است. پرداخت هزینه نیز برای کاربران سیم کارت دائمی روی قبض آنها صادر می‌شود و برای کاربران اعتباری نیز از اعتبار کسر می‌شود.


 


خدمات مختلفی در این طرح ارائه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد انتقال مالکیت (تغییرنام) شماره تلفن همراه، فعالسازی سیم کارت، قطع مفقودی سیم کارت، تعویض سیم کارت، ترابرد به همراه اول، نصب و آموزش نرم‌افزار و اپلیکیشن مانند همراه من و … و دریافت کد محرمانه سیم کارت (pin ، puk) اشاره کرد.


 


استفاده از این طرح باعث می‌شود کاربر در وقت و هزینه صرفه جویی کند. زیراکه حضور در دفاتر خدمات الکترونیک نیازمند هزینه تردد است و از سوی دیگر وقت زیادی نیز باید صرف شود. در شرایط فعلی هم که حضور در مکان‌های شلوغ خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، بهتر است افراد از خدماتی نظیر همراه یار استفاده کنند.


 




 


همراه یار فعلا در تمام ایران در دسترس نیست و تنها مراکز استان‌های به رنگ فیروزه‌ای نقشه فوق ، امکان استفاده از این خدمات را دارند. در استان‌های نارنجی رنگ نیز به‌زودی فعال خواهد شد. همراه اول مدعی شده همراه یار را در آینده نزدیک در مراکز تمام استان‌ها فعال خواهد کرد.