10:18 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مبتلایان به کرونا در کسری از ثانیه شناسایی می شوند

1399/09/09 10:27

سخنگوی وزارت بهداشت:

مبتلایان به کرونا در کسری از ثانیه شناسایی می شوند

نماد برتر- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ماموران انتظامات با استفاده از اپلیکیشن ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر،  سیما سادات لاری با اعلام اینکه آزمایش مثبت کرونای مبتلایان در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت جمع آوری می‌شود به ایسنا گفت: حداقل در چهار روز گذشته براساس استعلام از این بانک اطلاعاتی از حضور ۱۷۴۸ نفر مبتلایان که قصد سفر با هواپیما یا قطار یا اتوبوس را داشتند، جلوگیری شده است.


 


وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز گذشته، همراه داشتن کارت ملی برای دریافت خدمات در اداره‌ها و استفاده از حمل و نقل عمومی الزامی شده است.


 


این مقام مسئول ادامه داد: دسترسی به بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت برای بررسی مثبت بودن آزمایش کرونا برای اداره‌های دولتی با اسکن کردن بارکد روی کارت ملی افراد امکان پذیر است. در این گام جلوگیری از ورود مبتلایان به مراکز پر تردد از جمله مترو، اتوبوس‌های شهری، اماکن زیارتی، ساختمان‌های دولتی و بانک‌ها، دادسراها و دادگاه‌ها مد نظر قرار دارد.


 


سادات لاری تاکید کرد: برای این منظور لازم است ماموران انتظامات این مراکز با استفاده از برنامه ماسک، بارکد کارت ملی مراجعان را اسکن کنند و در کمتر از یک ثانیه وضعیت قرنطینه یا عدم قرنطینه فرد نمایش داده می‌شود. البته برای این کار شماره موبایل ماموران انتظامات مذکور از طریق فرمی که در اختیار دانشگاه‌هایی علوم‌ پزشکی قرار گرفته است، ثبت می‌شود تا مجوز دسترسی مذکور صادر شود.