01:00 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
محصولات گران قیمت چند شرکت از مشمول قیمت گذاری خارج می شوند

1399/09/18 13:20

رئیس شورای رقابت :

محصولات گران قیمت چند شرکت از مشمول قیمت گذاری خارج می شوند

نماد برتر- رئیس شورای رقابت گفت : محصولات گران قیمت کرمان موتور، گروه بهمن و مدیران خودرو ، سایپا و ایران خودرو از دستورالعمل قیمت گذاری خارج می شوند .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، رضا شیوا با اعلام اینکه به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو، شورای رقابت بر اساس قانون موظف به ورود و تعیین قیمت خودروهای جدید است به ایسنا گفت: قیمت گذاری خودروهای جدید بر اساس روش کلینیک انجام می شود که طی آن ۱۰ تا ۱۲ خبره مستقل قیمت گذاری خودرو گزینش شده و در رابطه با قیمت، نظر را اعلام می کنند و در نهایت قیمت ها بررسی و مورد تایید شورا قرار خواهد گرفت.


 


وی افزود: چند واحد تولیدی بزرگ خودرو از جمله کرمان موتور، گروه بهمن و مدیران خودرو که محصولات گران قیمت و سطح بالا با اندازه بزرگ تولید می کنند و اغلب محصولات این شرکت ها در سطح متوسط یا رو به پایین نیست.


 


این مقام مسئول ادامه داد: سایپا و ایران خودرو نیز از مدتی پیش خودورهایی در سطح بالاتر تولید می کنند. بنابراین اگر در بین تولیدات شرکت ها،  خودروهای با یک کلاس و سطح وجود داشته که بتوانند با هم رقابت کنند آنگاه از چارچوب قیمت گذاری خارج خواهند شد که چند مورد مد نظر هستند .


 


شیوا تاکید کرد: هر زمان تشخیص دهیم هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشند و از انحصار خارج شده باشد به طور حتم شورا آن را از دستورالعمل قیمت گذاری خارج می کند و نه تنها در مورد خودرو، بلکه برای هر کالایی که انحصار آن شکسته شده باشد و رقابت ایجاد شود، اینگونه اقدام می کنیم. چرا که تولید در فضای رقابتی است که موجب افزایش انگیزه و کیفیت و در نهایت رضایت مشتری می شود.