11:57 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
لحظه به لحظه به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها

1399/10/06 15:30

رییس جمهوری بیان کرد:

لحظه به لحظه به دنبال بی‌اثر کردن تحریم‌ها

نماد برتر- رییس جمهور با اشاره به کارشکنی‌های آمریکایی‌ها برای تهیه واکسن کرونا گفت: اینکه رهبری گفتند تحریم‌ها را بی اثر کنید، لحظه به لحظه دنبال این کار هستیم. هر لحظه پولی وارد کشور و کالایی صادر می‌شود ساعت‌ها برای این کار جنگیدیم.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درمدت ۱۰ ماهی که از شیوع کرونا عبور کردیم و وارد ماه یازدهم شدیم، به طور مرتب حداقل هفته‌ای یک جلسه در ستاد و چند جلسه در کمیته‌های مختلف هماهنگی، البته غیر از قرارگاه و وزارت بهداشت که شبانه روز فعال هستند، برگزار شد و بسیار خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز نداریم، منطقه نارنجی هم تقریبا نداریم و مناطقی که داریم، زرد هستند


 


وی با بیان اینکه باید بتوانیم این شرایط را نگهداریم، گفت: از مردم که با همه وجود و توان با رعایت پروتکل‌ها بویژه در شب یلدا که از حیث دیدار خانوادگی برای مردم مهم بود، توجه کردند و همچنین از ناجا و صدا وسیما که ذهن‌ها را آماده کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم شب یلدا تاثیری بر این روند نگذاشته باشد.


 


رییس دولت دوازدهم با مناسب خواندن شرایط اظهارکرد: برای رسیدن به مطلوب باید تلاش کنیم. صد وسی و چند فوتی برای ما خیلی زیاد است و باید تلاش کنیم استان‌هادر طول هفته فوتی یا حتی بستری نداشته باشند و با کمک همگان رسیدن به آن روز امکان پذیر است.


 


رییس جمهوری با مهم خواندن پایدار شدن وضعیت کنترل کرونا گفت: کار را قبل از آبان شروع کردیم و از ۴ آبان همچنین ۱۴ آبان ادامه دادیم و آذرماه هم شرایط هوشمندتر را اعمال کردیم و امروز شرایط مطلوب‌تری پیش ما است.


 


وی اضافه کرد: وقتی ایران را با کشورهای پیشرفته و اروپا مقایسه می‌کنیم، عقب نیستیم. در کارکرد همه عوامل تاثیر گذار بسیار مهم است و باید این شرایط را پایدار نگهداریم و پایدار ماندن یکی از مسائل بسیار مهم ما است.