22:23 | چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی این هفته بورس و گروه های بزرگ و کوچک و چند صنعت

1399/10/13 08:13

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پیش بینی این هفته بورس و گروه های بزرگ و کوچک و چند صنعت

نماد برتر- وضعیت این هفته بورس و گروه های بزرگ و کوچک و چند صنعت با بررسی آخرین رویدادهای موثر بر بازار سهام توسط یک کارگزاری پیش بینی شد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، دومین هفته از دی ماه در حالی با سال جدید میلادی و حضور شاخص بورس در کانال 1.3 میلیون واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با عقب نشینی خریداران و افت قیمت ها به خصوص در پایان هفته همراه شد .


 


افزایش تنش های منطقه ای در کنار ادامه فروش حقوقی ها و البته نزدیکی به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ و احتمال افت فرسایشی بازار ارز از عمده دلایلی بود که توانست تمایل به خرید در بازار سهام را علیرغم رشد قیمت های جهانی کاهش دهد.


 


بازارهای جهانی که به استقبال تعطیلات سال جدید میلادی رفته اند با نوسان در روز های پایانی همراه بودند و نفت برنت نیز در نزدیکی 52 دلار به کار خود پایان داد. فلزات اساسی نیز روندی آرام داشت و محصولات پتروشیمی و فلزی با رشد قیمت همراه بودند.در بازار ارز هم نوسان قیمت ها همچنان محدود است و به نظر می رسد در دوران انتظار به منظور شفاف تر شدن فضای سیاسی است.


 


اما در بازار سهام همچنان گروه های بزرگ با توجه به کاهش تحرکات دلار و افزایش نیاز به نقدینگی در این مقطع از سال، روندی فرسایشی با گرایش منفی گرفته اند و تنها نمادهای کوچک تر مورد توجه اند. به طوری که علیرغم رشد قیمت های جهانی ، نمادهای بزرگ خصوصا فولادسازها روند مطلوبی ندارند و با نوسانات ادامه دار با گرایش منفی مواجه اند .


 


افت قیمت پالایشی ها نیز از دیگر دلایل افزایش هیجان منفی است و رشد بدون پشتوانه این گروه مطابق با پیش بینی ها ، گریبان بازار را گرفته است. هر چند به نظر می رسد قیمت ها به محدوده تعادلی نزدیک است و این روند احتمالا در این هفته نیز ادامه داشته باشد و در مقاطعی منجر به بهبود نسبی تقاضا شود .


 


در گروه های دیگر نیز همچنان روند محدود تک نمادها محتمل خواهد بود و همچنان گردش نقدینگی می تواند محتمل ترین سناریو باشد.


 


به صورت کلی بازار رفته رفته با توجه به آرامش نسبی فعلی در فضای اقتصاد داخلی، چشم به روند ارز دارد و از بین رفتن ابهامات سیاسی و روشن تر شدن سیاست های داخلی - خارجی می تواند مجددا بازار را به قیمت های جهانی حساس کند. به نظر می رسد همانند چند سال اخیر ماه های پایانی سال با کاهش حجم و روند فرسایشی بازار همراه باشد.