12:58 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
بازدهی ۳ برابری بورس در جنگ، قبل و بعد از تحریم / دلیل اوضاع نابسامان بازار

1399/11/05 09:55

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

بازدهی ۳ برابری بورس در جنگ، قبل و بعد از تحریم / دلیل اوضاع نابسامان بازار

نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام دلیل اوضاع نابسامان بورس و خوش بینی به آینده گفت: میانگین بازدهی بلندمدت بازارسرمایه در دوران جنگ، قبل و بعد از تحریم ۲.۵ تا ۳ برابر سود بدون ریسک است.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به وضعیت کنونی بورس که با نوسان و افزایش بی اعتمادی ها همراه شده به ایسنا گفت: نگاه مردم به بورس بلندمدت باشد. وضعیت بازار سرمایه علی‌رغم همه اشکالات و سوء مدیریت ها، باز هم قابل بازگشت است. مردم در شرکت‌های بزرگ با PV کم سرمایه گذاری کنند و پرتفوی سرمایه گذاری به جای تک سهم تشکیل دهند.


 


وی افزود: عملکرد بازار سرمایه در شرایط جنگ، قبل و بعد از تحریم نشان داده به طور متوسط بازدهی بلندمدت ۲.۵ تا ۳ برابر سود بدون ریسک است. لذا مردم در شرایط فعلی آرامش را حفظ کنند و بدانند شرایط بازار سرمایه در بلندمدت حتما به نفع آنها خواهد بود.


 


پورابراهیمی ادامه داد: در جلسات برگزار شده محورهای مربوط به بخش‌های نظارتی بر بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بخشی از شرایط کنونی به دلیل عدم نظارت و مدیریت‌ ضعیف بوده که باید اصلاح شود. دولت باید برای جبران بخشی از اشکالاتی که در عرضه‌های دارا دوم و پالایشی‌ها داشته، ورود کند.