01:04 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تمرکز بر صندوق‌‌های بورسی و تامین مالی ۵ درصد صادرات غیر نفتی

1399/11/12 12:45

مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد:

تمرکز بر صندوق‌‌های بورسی و تامین مالی ۵ درصد صادرات غیر نفتی

نماد برتر- مدیرعامل بانک توسعه صادرات از تامین مالی ۵ درصد صادرات غیر نفتی در سال آینده و تمرکز ماه‌‌های گذشته بر فعالیت صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری بورسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، علی صالح‌آبادی در خصوص تامین مالی صادرات غیر نفتی گفت: بانک توسعه صادرات همچون سال‌های گذشته بر اساس شاخص‌های اختصاصی وزارت اقتصاد، هدف تامین مالی ۵ درصد از صادرات غیرنفتی را برای سال آینده تنظیم کرده و قرار است تسهیلات بانک هم افزایش یابد.


وی افزود: چشم‌انداز بانک برای ۵ سال آینده تبدیل شدن به بانک برتر منطقه است.لذا اقدامات و اهداف راهبردی و سیاست‌ها برای نیل به این مقصود تدوین شده است. اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و محاسبه قیمت تمام شده خدمات بانکی به تفکیک همه سطوح در بانک، از طرح هایی است که در سال ۱۴۰۰اجرا خواهند شد.


این مقام مسئول ادامه داد: بانک توسعه صادرات همواره یکی از بانک‌های پیشرو در زمینه حمایت از صنایع دانش‌بنیان، نوآور،خلاق،استارت‌آپ و کلیه صنایع با فناوری بالا بوده و در سال آینده هم با انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری،اهداف والایی در زمینه حمایت از صنایع پیش‌رو دارد.


صالح‌آبادی گفت: ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری از جمله اهداف دیگری است که بانک در سال جدید در پی آن بوده و قرار است در یک برنامه منسجم، همه مراحل خدمات بانکی را به مشتریان به صورت غیرحضوری ارائه کند.


وی افزود: این بانک طی ماه‌‌های گذشته تمرکز بر فعالیت صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری بورسی را در دستور کار قرارداده و سهولت مدیریت و انجام بهینه عملیات بانکی را مورد توجه قرار داده و با تعامل با بانک" تامین سرمایه تمدن" فرآیند بانکی واریز سود سهامداران و پرداخت وجه ابطال و سایر اقلام مربوط به صندوق را مکانیزه کرده است.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: ارائه خدمات به کارگزاران بورس در قالب بانکداری باز از دیگر خدمات است که امیدواریم به زودی در اختیار همه صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری قرار گیرد و اتصال بازار پول و سرمایه از طریق زیرساخت‌‌های عملیاتی و فناوری این بانک با سهولت بهتری انجام شود.


صالح‌آبادی گفت: از آنجا که عملیات صندوق‌‌ها شامل صدور و پرداخت اضافه، وجه ابطال، مبادله با کارگزاران، واریز سود در صندوق‌‌ها و... بر بستر بانکداری باز کاملا مکانیزه می‌ شود این مهم را باید به جز افزایش سرعت برای مدیر صندوق دربردارنده کنترل بیشتر، عدم دخل، تصرف در حساب‌‌ها، پایش بهتر عملیات و خدمات‌رسانی بهتر به سرمایه‌گذاران دانست.