07:43 | سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
گروه انصارآلله یمن از فهرست سیاه گروه تروریستی آمریکا خارج شد

1399/11/25 08:34

وزیر خارجه :

گروه انصارآلله یمن از فهرست سیاه گروه تروریستی آمریکا خارج شد

نماد برتر- وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد گروه انصارآلله یمن از ۱۶ فوریه ( ۲۸ بهمن) در فهرست سیاه گروه تروریستی خارجی نخواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، آنتونی بلینکن با صدور دستوری اعلام کرد : گروه انصارآلله یمن، موسوم به حوثی‌ها از ۱۶ فوریه ( ۲۸ بهمن) در فهرست سیاه گروه تروریستی خارجی نخواهد بود .


وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد : تعیین انصارلله به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی مطابق قانون مهاجرت و تابعیت و به عنوان یک تروریست جهانی به طور ویژه معین شده مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ را لغو می‌‌کند. این تصمیم با توجه به وضعیت بحرانی انسانی در یمن گرفته شده و به هشدارهای سازمان ملل، گروه‌های بشردوستانه، اعضای هر دو حزب کنگره و دیگران مبنی بر این که این تعیین‌ها می‌تواند تاثیر خسارت‌باری بر دسترسی یمنی‌ها به اقلام اساسی، مانند غذا و سوخت، داشته باشد، گوش کردیم.


براساس این گزارش ، مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا ، اوایل بهمن سال جاری ، نام انصارالله را وارد فهرست گروه‌های تروریستی کرده بود اما بایدن رئیس دولت جدید رسما" به کنگره اعلام کرده بود: در راستای پایان دادن به جنگ یمن، حمایت واشنگتن از عملیات‌ تهاجمی ائتلاف عربستان و فروش سلاح‌، متوقف و تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان به جنگ آغاز خواهد شد.