17:11 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
درآمد ۲۲.۴ هزار دلاری پسر ۱۲ ساله کره ای از بورس و رویای وران بافت

1399/11/25 08:47

با سبد سهام سه شرکتی خ داد:

درآمد ۲۲.۴ هزار دلاری پسر ۱۲ ساله کره ای از بورس و رویای وران بافت

نماد برتر- پسر ۱۲ ساله کره ای با وجود ریزش اخیر بورس کره توانست با سبد سهام متشکل از سه شرکت مشهور به درآمد ۲۲.۴ هزار دلار برسد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر به نقل از رویترز، که وون پسر ۱۲ ساله کره ای مانند بسیاری از هم سن و سال ها وقت را پای کامپیوتر می گذراند اما با این تفاوت که به جای بازی های کامپیوتری به تابلوهای معاملات خیره می شود و با تحلیل اخبار بورسی سعی می کند بهترین سهام را خریداری کند. وی اکنون ۲۵ میلیون وون ( ۲۲.۴ هزار دلار) پول از طریق معامله گری در بورس بدست آورده است. 


وون که دوست دارد روزی به یک فرد مانند وارن بافت تبدیل شود، گفت: با پدر و مادر جدی صحبت کرده ام تا در بازار حضور داشته باشم. برای آنکه به حداکثر سود برسم ترجیح می دهم به جای تمرکز روی الگوهای کوتاه مدت بر روی اهداف بلندمدت تمرکز کنم. 


هر چند در ماه های اخیر شاخص بورس کره جنوبی ریزش زیادی داشت اما سرمایه گذارانی مانند وون که شرکت های فناوری نوپا را انتخاب کرده بودند به سوددهی مطلوبی رسیدند. اکنون حدود دو سوم سهام شرکت های کره ای که در بورس عرضه شده در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دارد که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ این کشور است. با شیوع کرونا و خانه نشینی مردم، علاقه کره ای ها به حضور در بورس بیشتر هم شده و ورود سرمایه های جدید رکورد زده است. 


لی یون جو مادر این کودک کره ای با انتقاد از عقب ماندن نظام آموزشی از بازارهای مالی گفت: تعجب می کنم چرا باید این همه مدرک دانشگاهی برای عده ای مهم باشد. پسرم از راه تجربی موفق تر از خیلی از افرادی بوده که تحصیلات دانشگاهی دارند. 


بنابراین گزارش، سبد سهام این سرمایه گذار جوان کره ای شامل سهام پیام رسان کاکایو، سامسونگ الکترونیکس و هیوندای موتور است و ترجیح می دهد به جای رفتن به دانشگاه، سرمایه گذار بزرگی شود.