05:07 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مرحله اول آزمایش انسانی واکسن زیرمجموعه هلدینگ بورسی به پایان رسید

1399/12/01 21:10

مدیر مرکز آزمایش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

مرحله اول آزمایش انسانی واکسن زیرمجموعه هلدینگ بورسی به پایان رسید

مدیر مرکز آزمایش بالینی دانشگاه علوم پزشکی از پایان مرحله اول آزمایش انسانی واکسن تولیدی یکی از زیرمجموعه های هلدینگ بورسی برکت خبر داد و گفت: نتایج مرحله دوم اردیبهشت سال آینده نهایی می شود .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، حامد حسینی با اشاره به پایان مرحله اول آزمایش انسانی واکسن کوو ایران برکت گفت: تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ۹ دی ماه تا روز گذشته طی دو مرحله به ۵۶ داوطلب تزریق شده است. 


وی افزود: تا ۱۴ اسفند سال جاری آخرین نمونه خونگیری از داوطلبان انجام و نتایج نهایی مرحله اول آزمایش در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می گیرد. تلاش می شود مجوزهای مطالعه تلفیقی مرحله دو و سه دریافت و کار در نیمه دوم اسفند آغاز شود. پروتکل های مراحل بعدی آماده شده و امید می رود نتیجه کارشناسی سازمان غذا و دارو سریع تر دریافت و تا اواخر ماه جاری به مرحله دوم مطالعه بالینی ورود شود.


حسینی گفت:  نتایج مرحله دوم در اردیبهشت سال آینده نهایی می شود و گزارش به سازمان غذا و دارو ارسال و سپس مرحله سوم آغاز خواهد شد. اگر در کارهای تحقیقاتی به موفقیت کامل دست یاو فرفته ایند تولید انبوه این محصول طبق برنامه ریزی محقق شود تا اوایل خرداد سال آینده واکسیناسیون عمومی عملیاتی می شود.