16:04 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
کاهش عرضه ملامین و حال خوب «خراسان»

1399/12/06 10:41

کاهش عرضه ملامین و حال خوب «خراسان»

نماد برتر - جمع کل درآمد‌های عملیاتی این شرکت در ماه گذشته به یک هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به دی ماه بیش از ۵۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش نماد برتر، شرکت پتروشیمی خراسان در بهمن ماه سال جاری و با توجه به ایامی که شاهد قطعی گاز این شرکت به دلیل برودت هوا بودیم، عملکرد ضعیفی را در بخش فروش داشته و شاهد ثبت کمترین فروش ماهیانه این شرکت طی ۶ ماه اخیر هستیم.


 


جمع کل درآمد‌های عملیاتی این شرکت در ماه گذشته به یک هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به دی‌ماه بیش از ۵۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.


 


جمع کل درآمد‌های شرکت در دوره ۱۱ماهه سال جاری و از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه به رقم ۱۹ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال رسیده که ۵۶درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.


 


نرخ فروش محصولات شرکت در ماه گذشته با نوسان همراه بوده، اما نرخ اوره حمایتی بدون تغییر بوده و این در حالی است که نرخ اوره صادراتی شرکت با کاهش ۹.۵ درصدی نسبت به دی ماه مواجه بوده است.


 


فروش ماهیانه در ۶ ماه گذشته


 


همان گونه که در نمودار نیز مشخص است، شاهد ثبت کمترین فروش ماهیانه شرکت در بهمن ماه هستیم. 


نرخ کریستال ملامین داخلی و صادراتی نیز به ترتیب ۲۱ و ۳.۸ درصد افزایش را در یک ماه گذشته ثبت کرده‌اند. دلیل رشد سنگین نرخ این محصول در بازار داخلی را می‌توان افت محسوس عرضه در سطح بازار عنوان کرد.