01:28 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مهمترین علت سرکوب تقاضا و پیش بینی بورس در آخرین هفته سال

1399/12/23 08:12

یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

مهمترین علت سرکوب تقاضا و پیش بینی بورس در آخرین هفته سال

یک کارگزاری با اعلام مهمترین علت سرکوب تقاضا در بازار سهام و ادامه چالش نبودی مشخص ، وضعیت آخرین هفته بورس در سال جاری را پیش بینی کرد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، آخرین هفته بازار طی سال جاری درحالی با شاخص یک میلیون و 206 هزار تایی شروع می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با بهبود نسبی تقاضا همراه شد و قیمت نمادهای بزرگ رشد کرد.



در بازارهای جهانی هم ، نوسان قیمت فلزات با توجه به رشد شاخص دلار در جریان بوده و تاکنون افت قیمت جدی این محصولات دیده نمی شود و نفت نیز روندی قوی دارد.



در بازار ارز اما اخبار ضد و نقیض از مواضع طرفین برجام ، همچنان بازار را سردرگم نگه داشته و دامنه نوسانات کاهش یافته است. به نظر می رسد مرحله فعلی نوسانات ، همچنان تا روشن تر شدن وضعیت سیاسی ادامه داشته باشد.



در  بازار سهام نیز بهبود نسبی تقاضا در نمادهای بزرگ کالایی و بعضا در برخی از خودروسازها، محسوس بود و به نظر می رسد افزایش سقف خرید سهام صندوق ها رفته رفته در روند بازار نمایان  این هفته هم منجر به بهبود روند این گروه شود .



در گروه های کوچک که با تغییر دامنه نوسان در صف های فروش قفل شده اند، نیاز به حضور مجدد حقیقی ها خواهد بود که در صورت بهبود روند بزرگان بازار می توان به فعالیت مجدد این بازیگران مهم بازار خوش بین بود.



به صورت کلی با توجه به ابهامات بازار ارز و فراز و نشیب های خبری ، همچنان بورس در اتخاذ موضع و تبعا روند مشخص با چالش مواجه است و به نظر می رسد این روند در فضای عمومی ادامه داشته باشد. حجم سنگین فروش اوراق و جذب نقدینگی همچنان از مهمترین دلایل سرکوب تقاضا در بازار سهام است.