02:45 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
با تفاوت بورس ایران با بورس‌های پیشروی جهان آشنا شوید

1400/04/19 10:45

با تفاوت بورس ایران با بورس‌های پیشروی جهان آشنا شوید

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بورس در کشور‌های توسعه یافته دوسویه بوده و مقرراتی از جمله دامنه نوسان، حجم مبنا، گره معاملاتی و صفوف خرید و فروش دیده نمی‌شود.


به گزارش نماد برتر، به نقل ازاکبرادهم کارشناس بازار سرمایه در در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، دررابطه بابورس‌هایدیگر دنیا گفت: بورس در کشورهای توسعه یافته دو سویه بوده و قوانین و مقرراتی از جمله دامنه نوسان، حجم مبنا، گره معاملاتی، صفوف خرید و فروش و سرخطی دیده نمی‌شود و سهامداران با توجه به دو سویه بودن معاملات از هر جهت منفی و مثبت اوراق بهادار بازدهی کسب می‌کنند و تحلیل، جایگاه واقعی خود را در خرید و فروش‌ها دارد.





این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که رابطه دولت با بورس های دیگر به چه صورت است؟ بیان کرد: در بورس کشورهای توسعه یافتهجریان نقدینگی زیادی در معاملات با توجه به عدم وجود قوانین محدود کننده وجود دارد.



وی افزود: در شرکت های توسعه یافته سود مجمع تقسیم شده را در درون شرکت برای گسترش طرح های مهم توسعه نگهداری می کنند دقیقا برخلاف تصور سهامداران کشور ما، که تقسیم سود حداکثری را یک مزیت مهم و برجسته برای سهامداری شرکت ها محسوب می کنند.