20:07 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رنگ سبز بر قامت شاخص کل در آخرین روز هفته

1400/08/05 14:30

با افزایش۹۵۰۰ واحدی رقم خورد؛

رنگ سبز بر قامت شاخص کل در آخرین روز هفته

در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵۰ واحد کاهش، به رقم ۳۷۶ هزار و ۴۹۶ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش نماد برتر، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۱۰ هزار و ۷۲۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۷ هزار و ۲۷۹ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه فلزات اساسی با ۵۹ هزار و ۱۰۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال، گروه کانه فلزی با ۲۲ هزار و ۵۲۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۱ هزار و ۹۶۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۰ هزار و ۴۴۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۲ میلیارد ریال و گروه فرآورده های نفتی با ۲۸ هزار و ۷۳۰ معامله به ارزش یک هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۱۵۲ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۳۷۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۰۰ واحد، شرکت پتروشمی نوری با ۴۶۸ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت نفت پارس با ۱۷۹ واحد، شرکت تامین سرمایه امین با ۱۲۶ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۰۷ واحد، گروه مپنا با ۶۰ واحد و شرکت صنعتی زر ماکارون با ۵۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.