19:34 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

املاک

اقدامات انجام شده به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
توسعه و تسهیل دسترسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از اقدامات انجام شده در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.
«صندوق وقف» با نیات خیرخواهانه در راه بازار سرمایه
افراد خیرخواه با استفاده از «صندوق وقف» می‌توانند واحدهای این صندوق را دریافت کنند و مدیر صندوق به نیابت از این افراد اقدام به خرید سهام و صرف منافع آن در امور خیرخواهانه می‌کند.
درآمد ۲۳ میلیارد ریالی "وپترو" از محل سود سهام
سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی با رشد ۹۳۴ درصدی به مبلغ ۲۵ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال رسیده است.
راه اندازی صندوق زمین و مسکن در نیمه دوم سال
سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی، صندوق زمین و مسکن را در دست راه اندازی دارند که در صورت صدور مجوزهای مربوطه از سوی سازمان بورس و طبق برنامه ها، این صندوق از نیمه دوم سال راه اندازی می شود.
زمین ۶ دانگ پروژه آتیه "ثامید" روی میز فروش
شرکت توسعه و عمران امید از مزایده فروش یک قطعه زمین خبر داد.
"وزمین" از فروش ۵ ملک ۶ میلیارد تومان سود کرد
بانک ایران زمین ۵ ملک را از طریق مزایده به فروش رساند.
REITs؛ ابزار بین‌المللی کسب سود از سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (Real Estate Investment Trust (REIT))، ابزار مالی است که مالک، اداره یا تأمین‌کننده املاک درآمدزا است. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات که بر اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طراحی شده‌اند، سرمایه سرمایه‌گذاران متعددی را جمع آوری می‌کنند. این امر به سرمایه گذاران خرد امکان می‌دهد از سرمایه‌گذاری در املاک سود ببرند، بدون آنکه مجبور باشند ملک را خریداری، مدیریت یا تأمین مالی کنند. از سویی دیگر، REITs به عنوان پرچین سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در برابر تورم عمل می‌کند.
بورس جاماندگی خود را جبران می کند
بازار خودرو، طلا، ارز و املاک و مستغلات خود را با واقعیت اقتصاد تطبیق دادند اما تنها بازاری که هنوز خود را با واقعیت اقتصاد تورمی منطبق نکرده، بازار سهام و بورس است. بنابراین از دیدگاه کارشناسان این بازار، رشد بورس در سال ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.
صندوق های املاک و مستغلات پرتفوی سرمایه گذاران را متنوع تر می کند
صندوق های املاک و مستغلات به تنوع بخشی پرتفوی مدیران سرمایه گذار و حتی سهامداران علاقه مند به سرمایه گذاری در صندوق ها کمک می کند.
تصویب اساسنامه «صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات»
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از تدوین اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خبر داد . با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شد.
"سبزوا" در تاسیس شرکت سهامی همکاری می‌کند
شرکت سیمان لار سبزوار از انعقاد تفاهمنامه همکاری خبر داد.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
صاحبخانه شدن مردم با پول کم هم ممکن است
افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار مسکن، مانع سرمایه گذاری و خانه دار شدن همه اقشار جامعه شده است، اما بازار سرمایه و ابزارهای مالی این امکان را برای همه اقشار فراهم می کند تا از طریق طرح فروش متری مسکن در بورس کالا بتوانند با سرمایه های خرد در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده و حتی خانه دار شوند؛ امیدوارم این طرح به زودی عملیاتی شود.
رشد 89 درصدی درآمدهای «کالا»
نماد برتر - نسبت قیمت به سودآوری شرکت به حدود ۲۸ واحد رسیده که منجر به تشکیل صف فروش سنگین و نقد شوندگی بسیار پایین آن در هفته‌های اخیر شده است.
قیمت مسکن باید ۲۵ درصد کاهش یابد
نماد برتر - برای اینکه مردم مقداری توان خرید پیدا کنند باید قیمت مسکن حداقل ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.