10:08 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انبوه

قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
حذف قیمت‌گذاری دستوری، تولید و عرضه سیمان را افزایش می‌دهد
قیمت‌گذاری غیر دستوری و مبتنی بر عرضه و تقاضا باعث می شود تا سیمان با قیمت واقعی به دست خریداران واقعی برسد و منجر به کوتاهی دست دلالان از این بازار مانند دیگر حوزه های پتروشیمی و فلزات می شود.
برق و دلالی، تنها عاملان گرانی سیمان
دلالانی که سال های سال به واسطه فاصله زیاد بین نرخ دولتی سیمان با قیمت آزاد، رانت‌های کلانی نصیبشان می‌شده، اکنون با سوء استفاده از کاهش تولید ناش از قطعی برق با ورود سیمان به بورس کالا که مظهر شفاف سازی مبادلات است، مقابله می کنند.
توسعه مراکز واکسیناسیون توسط شرکت فولاد مبارکه
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از افتتاح ۳ مرکز واکسیناسیون کرونا با مشارکت شرکت فولاد مبارکه و سپاه صاحب‌الزمان (عج) در شهر اصفهان خبر داد.
میلگرد ۵۰ برای نخستین بار به سبد محصولات ذوب آهن اضافه شد
ذوب آهن برای نخستین بار ، میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ تولید کرد که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالاتر، نیاز داخلی به این محصول را نیز تامین می کند.
تفاوت قیمت واکسن‌ اسپوتنیک‌ ایرانی با اسپوتنیک‌ جهانی
بعد از گذشت حدود یک ماه از افتتاح خط تولید «انبوه» واکسن روسی کرونا توسط وزیر بهداشت، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا در گفتگویی اعلام کرد که این خط به درد ایران نمی‌خورد.
«چدن» محصول قدرتمند "ذوب" در بورس‌کالا
با نگاهی به آمار‌های عرضه این شرکت فولادی می‌توان دریافت که شمش چدن "ذوب" باقدرت به بازار عرضه شده و تمام ۶ هزارتن از این محصول که اتفاقاً با پاسخ مثبت مشتریان همراه شده بود، به فروش رفته و از این معاملات نیز ۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان درآمدزایی توسط این شرکت انجام شده است.
هفته آینده عرضه سیمان حجم می گیرد
مهمترین دلیل رشد قیمت سیمان شوک ناشی از کاهش عرضه هاست که این معضل به سبب قطعی برق کارخانه‌های سیمانی رخ داده اما از هفته آینده با راه اندزی معاملات سلف سیمان این مشکل رفع می شود.
تصویب اساسنامه «صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات»
رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس از تدوین اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات خبر داد . با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شد.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
صاحبخانه شدن مردم با پول کم هم ممکن است
افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار مسکن، مانع سرمایه گذاری و خانه دار شدن همه اقشار جامعه شده است، اما بازار سرمایه و ابزارهای مالی این امکان را برای همه اقشار فراهم می کند تا از طریق طرح فروش متری مسکن در بورس کالا بتوانند با سرمایه های خرد در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده و حتی خانه دار شوند؛ امیدوارم این طرح به زودی عملیاتی شود.
«برکت» در سودای صعود به قله!
نماد برتر - «مواد و محصولات شیمیایی» با ۴.۰۰۲ میلیارد ریال بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری بخش «پذیرفته‌شده در بورس» را به خود اختصاص داده است.
سود «دزهروای» پاسخگوی زیان انباشته نبود!
نما برتر - شرکت زهراوی در دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۱۳۹۹ و بر اساس گزارش حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۵۱۷ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با سود ۱۸۱ میلیارد ریالی سال گذشته شرایط مطلوب تری را نشان می‌دهد.
تاکید وزیر صمت بر لزوم داخلی سازی حداکثری قطعات خودرو
نماد برتر - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تلاش حداکثری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در صنعت خودرو تاکید کرد.
برگشت تراکنش‌های بدون کد و شناسه ملی از امروز
نماد برتر - از امروز تراکنش‌های بدون کد ملی شخص حقیقی و شناسه ملی شخص حقوقی در «پایا» برگشت می‌خورد.