16:10 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انگلستان

انتقاد از گرانی سه برابری فروش گاز به سیمانی ها/ قیمت هر تن یک‌ میلیون تومان
نماد برتر- مدیرعامل سیمان جوین با اشاره به سوزاندن مازوت در شهر‌ها از فروش آن به سه برابر قیمت گاز به تولید کنندگان انتقاد کرد و گفت: قیمت منطقی هر تن سیمان باید یک‌میلیون تومان باشد.
اقدام فوری در مرزها برای کرونای انگلیسی/ مرز اقلیم کردستان بسته شد
نماد برتر- گمرک ایران موظف به اعمال فوری تمهیدات کنترلی در مرزها جهت بررسی وضعیت مسافران ورودی به ویژه اروپایی و البته انگلیسی شده است.
شائبه کرونای انگلیسی پرواز ایران به این کشور را لغو کرد
نماد برتر- در شرایطی که اخباری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها درباره شیوع کرونا ویروس انگلیسی منتشر شده است، پروازهای ایران به این کشور به مدت دو هفته تعلیق می‌شود.
مزایده ماشین آلات و تجهیزات خط تولید شرکت سرمایه گذاری بورسی
نماد برتر- سرمایه گذاری آتیه دماوند ، ۵ کانتینر از ماشین آلات و تجهیزات خط تولید را به مزایده گذاشت و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.
مهلت یک ماهه مجلس به دولت برای اجرای کامل تعهدات برجامی ۱+۴
نماد برتر- طبق مصوبه مجلس ، دولت باید در صورت عدم اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی طرف های معاهده هسته ای، ظرف یک ماه اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند.
کشورهای دیگر چگونه بحران اقتصادی خود را کنترل کردند؟
نماد برتر- محققان کشور در ارتباط با معضلات اقتصادی و برای کمتر شدن بار این مشکلات و مقاوم‌تر کردن اقتصاد نسبت به آفت‌های مختلف، تجربیات کشورهای گوناگون را بررسی و ارائه کرده‌اند.
از طراحی اینترنت نسل ششم تا قطار پکن به بارسلونا
نماد برتر- رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید، بررسی ابعاد مختلف فعالیت‌های اقتصادی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که همین امروز نیز چین قدرت نخست جهان است و تنها به چند سال زمان برای پذیرش نهایی این موضوع از سوی سایر کشورها نیاز دارد.
وضعیت تجارت ایران با اروپا
نماد برتر- تجارت خارجی کشورمان با اروپا در هفت ماه اول امسال بالغ بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.
وزیر نفت، چهار معاون ، ۱۰ شرکت مهم و فرد دیگر تحریم شدند
نماد برتر- وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی تازه ، وزیر نفت و چهار معاون وی ، چند نفر دیگر به همراه ۱۰ شرکت و پالایشگاه دولتی را تحریم جدید یا مضاعف کرد.
از مالیات بر عایدی املاک چه خبر؟
نماد برتر- با وجود آنکه حدود ۷۷ درصد خرید و فروش ها در بازارمسکن ایران را معاملات سوداگرانه تشکیل می دهد، هنوز طرح مالیات بر عایدی سرمایه اندر خم یک کوچه قرار دارد و از کمیسیون اقتصادی مجلس فراتر نرفته است.
گزیده رویدادهای بازارهای جهانی سرمایه در نیمه دوم ماه سپتامبر
نماد برتر- اخبار مهم بازارهای جهانی سرمایه توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهــران ترجــــمه و تنظــیم می‌شود که به آخرین رویدادها و اخبار بورس‌ها و نهادهای مالی بین المللی می پردازد.
صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی به ۲۱ کشور
نماد برتر- کشورمان در پنج ماه اول امسال بیش از ۱۳ هزار و ۷۶۵ تن انواع محصولات بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۲۰ دلار صادر کرده است.
صادرات بیش از ۹۴.۵ میلیون دلاری ادویه/ سهم ۷۰ درصدی زعفران
نماد برتر- کشورمان در پنج ماه اول امسال بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۰ تن انواع ادویه به ارزش ۹۴ میلیون و۵۶۷ هزار و۵۸۱ دلار صادر کرده است که زعفران با نیم درصد وزن کل، ۷۰ درصد ارزش صادراتی انواع ادویه را به خود اختصاص داده است.
فردا از کشورهای منطقه جا بمانیم، مدیران امروز باید پاسخگو باشند
نماد برتر- «امارات، وزارت هوش‌ مصنوعی تاسیس کرد. اولین دانشگاه اختصاصی هوش‌ مصنوعی دنیا در امارات افتتاح شد. نمایشگاه فناوری‌های هوش‌ مصنوعی در دُبی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری امارات در هوش‌ مصنوعی ۷۰ درصد رشد کرد.» اینها تیترهای اخباری است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر در حوزه فناوری از این کشور کوچک حاشیه خلیج‌فارس منتشر شده است. حال سوال اینجاست که این هوش‌ مصنوعی چه چیزهایی را در درون خود نهفته دارد که این کشور کوچک نفت‌خیز ثروتمند را وادار به دورخیز برای تصاحب آن کرده است؟!
بازارهای جهانی چگونه هفته کاری را به پایان رساندند
نماد برتر- درحالی که بورس بازان منتظر تداوم روند صعودی هفته گذشته هستند که معلوم نیست با توجه به مولفه‌های تاثیرگذار در بازار، ممکن است امروز و فردا حجم عرضه ها بیشتر شود.