09:29 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اکتشافات

افزایش ظرفیت ۴۰۰ هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده
نماد برتر- مدیرعامل ملی مس از اکتشاف یک ذخیره بسیار بزرگ معدنی خبر داد و گفت: در سال آینده سه کارخانه کنسانتره مس افتتاح می شود که با بهره برداری ۴۰۰ هزار تن کنسانتره به مجموع تولید داخل اضافه می شود.
عرضه بدون محدودیت شمش‌های یک کیلویی طلای زرشوران در بورس کالا
نماد برتر- سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در مورد عرضه شمش طلای تولیدی از سوی این شرکت در بورس کالای ایران گفت: شمش‌های یک کیلویی این شرکت بدون محدودیت در بورس کالا عرضه می‌شود.
رفع مشکل کم آبی سمنان با تکمیل مطالعات آب‌های کارستی استان
نماد برتر- رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تاکید بر اینکه رخ فرونشست در دشت‌های سمنان بالا است، گفت: استان سمنان از نظر پتانسیل آب‌های کارستی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در صورت کمک استانی به تکمیل شدن مطالعات سازمان حوزه این آب‌ها، مشکل کم آبی این استان نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد.
عمق اکتشافات معدنی ایران یک متر و میانگین جهانی ۷۲ متر/پیشنهاد ایجاد ۵ ژئوپارک جدید
نماد برتر- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تاکید بر اینکه دنیا از اکتشافات معدنی روباز به عمق حرکت کرده است، گفت: میانگین عمق پوشش اکتشاف ۷۹ متر و این میزان متاسفانه برای ایران یک متر است.
کشف معادن پنهان فلزی در برخی استان‌های کشور/پایان یافتن کشف ذخایر معدنی سطح زمین
نماد برتر- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه از نظر این سازمان اکتشافات معدنی در سطح زمین در حال پایان یافتن است، گفت: از این رو ما پروژه‌هایی را با استفاده از روش‌های ژئوفیزیک هوایی برای اکتشافات ذخایر معدنی پنهان بهره بردیم که موفق به کشف برخی از عناصر معدنی فلزی در استان‌های مختلف کشور شدیم.
عملکرد شش ماهه صندوق بیمه معدنی از کل سال ٩٨ فراتر رفت
نماد برتر- به گفته قائم مقام هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، علیرغم تمام مشکلات از جمله همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، عملکرد صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در نیمه نخست امسال، بیش از عملکرد کل سال ۱۳۹۸ بوده است.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
راه اندازی ۱۰ شرکت سهامی عام‌پروژه
نماد برتر- معاون وزیر صمت با بیان اینکه توسعه تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۰ شرکت سهامی عام‌پروژه راه اندازی می‌شود.
وزارت صنعت سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن را ابلاغ کرد
نماد برتر- استراتژی وزارت صنعت در حوزه استخراج و اکتشافات معدنی با حمایت از بخش خصوصی در حوزه اکتشاف و تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری و حفاری در پروژه‌های اکتشافی ابلاغ شد.
عرضه 2500 تن ماده معدنی  موردنیاز صنعت کشور با تکیه‌بر توان داخل
نماد برتر- مدیرعامل شرکت معدنی میلاد برنا ابرار از عرضه اولین محموله 2500تنی ماده معدنی فرآوری شده از سنگ بور تولید داخل به‌منظور تأمین مواد اولیه موردنیاز صنعت کشور و باهدف جلوگیری از خام فروشی خبرداد.
برآورد ترکیه از اکتشاف گازی افزایش یافت
نماد برتر- ترکیه پس از کشف ۸۵ میلیارد متر مکعب دیگر گاز، برآوردش از ذخایر گازی کشف شده در دریای سیاه را به ۴۰۵ میلیارد متر مکعب افزایش داد.
تجدیدنظر ترکیه در برآورد اکتشافات گازی دریای سیاه
نماد برتر- ترکیه برآوردش از میزان گاز طبیعی کشف شده در دریای سیاه را بالا خواهد برد و به زودی اطلاعیه جدیدی در این رابطه منتشر خواهد کرد.
۳۰۰ هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی
نماد برتر- به گفته رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، پروژه‌های شناسایی و پی‌جویی اکتشافی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در شش ماهه اول سال جهش تولید منجر به جهش اکتشافی در محدوده‌ای بالغ بر ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع خواهد شد که این دو برابر هدف‌گذاری پیش‌بینی شده سال جاری است.
احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک در صدر ماموریت‌ها
نماد برتر- به گفته رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، این سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربناها و راه اندازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار داده است.
رکورد پنج ساله حفاری‌های اکتشافی شکسته شد
نماد برتر- طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با انجام ۴۴ هزار متر حفاری اکتشافی در شش ماهه ابتدایی سال جاری ، رکورد پنج ساله میزان حفاری‌های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران شکسته شد.