14:50 | يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایران

افزایش نمادهای بدون حجم مبنا در فرابورس به ۴۶ نماد
نماد برتر- معاون نظارت بازار فرابورس ایران گفت: بر اساس الزام بررسی ماهانه طبق ضوابط، در انتهای فروردین بررسی و محاسبات مجدد صورت گرفته و تعداد این نماد‌ها در حال حاضر به ۴۶ نماد افزایش یافت.
قیمت هر بشکه نفت خام ۱۰۶ دلار شد
نماد برتر- قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته در حالی کاهش هفتگی نزدیک به ۵ درصد را به همراه داشت که چشم انداز رشد ضعیف‌تر جهانی، نرخ بهره بالاتر فدرال رزرو و قرنطینه ناشی از کووید-۱۹ در چین به تقاضای جهانی نفت آسیب رسانده است.
یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن سیمان روی تابلوی می‌روند
نماد برتر- تالار سیمان در بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۹۶۶ تن سیمان از سوی ۶۴ شرکت سیمانی است.
کاهش نگرانی از تاثیر افزایش بهای گاز بر سودآوری بنگاه‌های بورسی با اقدام به‌موقع دولت
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با حمله روسیه به اوکراین و چند برابر شدن نرخ گاز در چند ‌هاب، کل سود صنعت از بین می‌رفت، اما با اقدام به موقع دولت و تعیین سقف برای هزینه خوراک و نیز تخفیف بیشتر برای مصرف سوخت برخی صنایع، نگرانی‌ها کاهش یافت و از ایجاد مشکل در بورس جلوگیری شد.
فولادسازان بزرگ خواستار لغو عوارض صادرات فولاد شدند
نماد برتر- تعدادی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد کشور در نامه‌ای خطاب به معاول اول رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار، خواستار توقف اجرای مصوبه وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد برای کار کارشناسی جامع‌تر و استفاده از تجربه‌ها و نظرات متخصصان و خبرگان و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران شدند و نسبت به اجرای آن هشدار دادند.
انتشار اوراق گام بانک رفاه به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریالی
نماد برتر- اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) متعلق به بانک رفاه کارگران در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیرش شد. این اوراق با نماد «گام ۰۱۰۸۱۳» به تعداد ۳۵۰ هزار ورقه پذیرش‌شده و مبلغ کل اوراق ۳۵۰ میلیارد ریال است. مدت اوراق ۹ ماهه و تاریخ سررسید آن ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ است.
رفع محدودیت‌ ریزساختارها به کمک قوانین بازدارنده در دست‌کاری قیمتی
نماد برتر- مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری «دانایان» معتقد است: بنابر علم اقتصاد، بازاری کاراتر و واقعی‌تر می‌شود که در آن محدودیتی وجود نداشته باشد، براین اساس اکثر بازارهای مالی دنیا بر نبود هرگونه محدودیت برای افزایش نقدشوندگی و شفافیت آن بازار معتقدند، اما باید در نظر داشت رفع محدودیت‌ها باید به دنبال تبیین قوانینی باشد که به نوعی از بازارسازی‌ و دست‌کاری‌های قیمتی نیز جلوگیری کند.
عرضه بیش از ۱۲۵هزار تن انواع فروآورده‌های هیدروکربوری در بورس انرژی
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ میزبان عرضه بیش از ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تن فرآورده هیدروکربوری است.
روز شلوغ رینگ داخلی بورس انرژی ایران
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ میزبان عرضه بیش از ۷۰ هزار و ۲۴۶ تن فرآورده هیدروکربوری است.
عرضه ۱۰ هزار تن کلینکر و ۱۲ هزار تن سیمان
نماد برتر- تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه برای نخستین بار میزبان عرضه ۱۰ هزار تن کلینکر تیپ ۱ و ۱۲ هزار تن سیمان است.
آغاز عملیات بازارگردانی بر دو نماد فرابورسی
نماد برتر- عملیات بازارگردانی نمادهای معاملاتی «سمتاز۱» و «بهیر۱» به روش مبتنی بر حراج از امروز، چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه به مدت ۱۲ ماه آغاز می‌شود.
آغاز بازارگردانی "ثمین" از روز چهارشنبه
نماد برتر- شرکت فرابورس ایران از بازارگردانی نماد معاملاتی شرکت صندوق سرمایه گذاری ثروت افزون ثمین خبر داد.
افزایش سرمایه "خلنت" ثبت شد
نماد برتر- شرکت تولیدی لنت ترمز ایران از ثبت افزایش سرمایه خبر داد.
"تشتاد" نرخ سرسیلندرها را افزایش داد
نماد برتر- شرکت صنایع تولیدی اشتاد ایران از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.
تقویت اقتصاد دیجیتال، عامل توسعه کسب و کار در کشور
نماد برتر- چند سالی هست که همه ما با کلماتی همچون فناوری اطلاعات، دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کانال های الکترونیک، فضای مجازی و مفاهیمی از این قبیل آشنا شده ایم.