20:35 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولیدکنندگان

چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
 احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت که تولیدکنندگان توان پرداخت این مبلغ را ندارند.
گاز؛ بهانه جدید سیمان‌فروشان برای نایابی و گرانی!
نماد برتر - بازی جدید صندوق های بازنشستگی کشور برای سودآوری کاذب؛ کلید می خورد!
نقش بی‌بدیل فرابورس در توسعه اقتصاد کشور
نماد برتر- فرابورس ایران را به جرات می‌توان مهد نخستین‌های بازار سرمایه دانست که طی این سال‌ها، هر روز دریچه‌ای جدید از روش‌های نوین تامین مالی را به روی مخاطبان بی‌شمارش گشوده است.
 از شرط تأمین سیمان تا اجرای نهضت ملی مسکن
با وجود توانایی کافی کارخانجات داخلی برای تأمین سیمان داخل، تأمین انرژی پایدار شرط لازم برای تحقق تولید این کالای استراتژیک محسوب می شود؛ موضوعی که برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن امری لازم و حیاتی است.
از حذف قیمت‌گذاری دستوری تا نگرانی بابت قدرت خرید مردم
حذف قیمت‌گذاری دستوری در کشور ضمن مدیریت اقتصاد، فساد و قاچاق را در کشور کاهش می‌دهد اما باید سازوکارهای درست و منطقی پیش از عملیاتی کردن این مهم اندیشیده شود تا معیشت مردم بیش از پیش دچار مشکل نشود.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
دلایل افزایش قیمت قیر؛ از رشد قیمت جهانی تا معاملات تهاتری
قیمت قیر در بورس کالا متاثر از قیمت جهانی نفت و اثر آن بر نرخ پایه وکیوم باتوم، قیمت ارز و معاملات تهاتری دولت تعیین می شود از این رو نمی­توان رشد قیمت قیر را در بورس کالا ناشی از رفتار غیر منطقی و غیرعقلانی خریداران و یا رقابت­های غیرمعقول دانست.
دستورالعمل خرید حمایتی زعفران ابلاغ شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی زعفران خبر داد و گفت: ۹۴ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود، اما سهم ما از بازار این محصول تنها ۵ درصد است و به همین دلیل امسال، سال پایانی خرید انفعالی این محصول خواهد بود و برای سال آینده ما برنامه‌هایی در حوزه بهبود صنایع بسته بندی، صنایع تکمیلی و توزیع طلای سرخ خواهیم داشت.
خیز لوازم خانگی برای رسیدن به بازار سرمایه
در حال حاضر ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار تولیدات ایرانی است که با رشد کمیت و کیفیت محصولات این صنعت در سال‌های آینده شاهد ورود آنها در بازار سرمایه خواهیم بود.
قیمت ۷ هزار دلاری پراید در عراق ، آمار صادرات و نحوه محاسبه + ۳ دلیل محبوبیت
معاون صادرات سایپا با اعلام سه دلیل محبوبیت پراید در عراق گفت: این محصول در نمایندگی فروش محصولات عراق به قیمت ۷ هزار دلار معادل بیش از ۱۸۰ میلیون تومان و نقدی فروخته می شود.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
حذف موج سواران شرایط غیرشفاف و دستوری
یکی از آفت‌های اقتصاد دستوری، فاصله گرفتن فضای اقتصادی از شرایطی است که در آن به جای اینکه تولید توجیه اقتصادی داشته باشد واسطه‌گران و دلالان در آن جولان می‌دهند.