18:15 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سردسیر

 روند گازرسانی به کرمانشاه قابل قبول نیست
پایگاه خبری راد: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سردسیر بودن کرمانشاه تاکید کرد: بسیاری از روستاهای کرمانشاه در انتظار گازرسانی هستند.
انتقال دانش فنی کشت گیاه شورپسند سالیکورنیا به بخش خصوصی/شیرینی کام کشاورزان ۳ استان
پایگاه خبری راد: فرودگاه پیام با اشاره به برنامه این فرودگاه برای انجام اولین پرواز کرج-کیش در روز سه‌شنبه 25 دی ماه اعلام کرد که این پرواز با اندکی تأخیر در روزهای آتی انجام خواهد شد.
اولین پرواز کرج - کیش 25 دی ماه انجام می‌شود
پایگاه خبری راد: سرپرست فرودگاه بین‌المللی پیام کرج گفت: اولین پرواز مسافری فرودگاه پیام کرج به مقصد کیش در روز سه شنبه 25 دی ماه انجام خواهد شد.
جلوگیری از استرس دام‌های آبستن در توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: خودداری از استفاده از آب یخ‌زده در آبشخورها جهت جلوگیری از استرس و بیماری‌های گوارشی در دام‌های آبستن، اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۳ دی‌) ارایه کرده است.
توضیحاتی در مورد وضعیت جوی زمستان 97
پایگاه خبری راد: سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: با وجود بارش‌های بیش از نرمال در فصل پاییز انتظار می‌رود در زمستان سال جاری، بارش‌ها در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال باشد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
 بیشتر شهرستان‌های کرمان با آفت مگس مدیترانه‌ای آلوده شدند
پایگاه خبری راد: آفت مگس مدیترانه‌ای مبارزه شیمیایی و سَم ندارد و فقط باید با اصول پیشگیری و رعایت بهداشت باغ و جذب حشرات به روش‌های مختلف مبارزه کرد و جمعیت را پایین آورد، به همین علت کار مشکل می‌شود.
 جو روانی و دلالان عامل گرانی آجیل است!
پایگاه خبری راد: در حالی‌که برخی از مسئولان اتحادیه‌های بخش خصوصی می‌گویند گرانی پسته ناشی از کاهش تولید این محصول و کمبود آن است، مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که هیچ کمبودی در زمینه پسته وجود ندارد.
 سامانه بارشی از 25 آذر ماه وارد کشور می شود
پایگاه خبری راد: مدیر کل پیش بینی وهشدارسریع هواشناسی گفت: فردا بعدازظهر (۲۵ آذر) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش در غرب و شمال غرب کشور خواهد شد.
فقط سه کارخانه تولید کمپوست در ایران وجود دارد!
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه زنجان گفت: در کشوری با اقلیم خشک زندگی می‌کنیم و ناچار به مصرف کود شیمیایی هستیم.
بارش باران در راه 5 استان آلوده
پایگاه خبری راد: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های شهرهای صنعتی طی 24 ساعت آینده از نفوذ سامانه بارشی به استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان در روز آینده خبر داد.
بارش‌ها در غرب و شمال غرب کشور ادامه دار خواهد بود
پایگاه خبری راد: امروز و فردا سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر باعث بارش باران و وزش باد می‌شود.
365 روز بعد کامانشاه!
پایگاه خبری راد: نقاط مختلف شهرها و روستاهای کرمانشاه پر است از ساخت و ساز، نور تند جوشکاری و صدای گوشخراش تخلیه انبوه مصالح، صدایی که احتمالا این روزها خوش‌ترین صدایی است که برای زلزله زدگان از امید به زندگی بهتر خبر می دهد، زلزله زدگان البته پیش تر هم آزمونشان را در سختی پس داده اند، این را از کلام پیرزنی روستایی می توان فهیمد، وقتی که گفت « ما این خاک را بعد از جنگ هم با خون و دل ساختیم و بازهم می سازیم ».
بخاری‌های جدید «هرمتیک» در راه مدارس
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از خریداری ۸۰۰۰ بخاری گازسوز «هرمتیک» برای مدارس مناطق سردسیر خبر داد.
بارش برف و باران در غرب کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است که پیامد آن بارش باران و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف بر این برای این مناطق خواهد بود