18:24 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طالبان

بی‌قراری‌های مسکن در مازندران
پایگاه خبری راد: شرایط نابه‌سامان اقتصادی جامعه، نبود صرفه برای سازندگان مسکن و نبود قدرت خرید مردم بازار مسکن مازندران را با رکود مواجه کرده است.
همه راست و دروغ‌ها درباره FATF
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر، دروغ‌پردازی‌ها، اتهام‌پراکنی‌ها و ایحاد فضای روانی مشکوک از سوی دلواپسان سیاسی در راه تصویب چند لایحه در مجلس، نشان از عدم فهم درست از مقررات بین‌المللی یا نشان از همراهی آنها با سیاست‌های بیگانگان برای ایجاد فشار بر کشور دارد.
 اقدام ترامپ به خودکفایی اقتصادی کشور کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من فکر می‌کنم که ترامپ جنسی مانند صدام دارد و همانطور که صدام با جنگ تحمیلی کشور را از نظر نظامی به خودکفایی رساند، ترامپ نیز کشور را از لحاظ اقتصادی به خودکفایی می‌رساند و به مرحله‌ای خواهیم رسید که کشوری نتواند به سادگی ما را تحریم کند.
همکاری ایران با FATF چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟
دو سال پیش بود که حتی کوبا هم از لیست سیاه FATF خارج شده و فقط مانده بود ایران و کره‌ شمالی. ایران پس از پایگاه خبری راد: برجام ولی با قول همکاری‌هایی در جهت جلوگیری از پولشویی و بستن راه‌های تامین مالی تروریسم با تصویب قانون‌های جرم‌انگاری شده از لیست تعلیق شد؛ به این شرط که اصلاحات لازم را در قانون لحاظ کند. با این حال با گذشت نزدیک به دو سال هنوز اصلاحات لازم انجام نشده و معلوم نیست که همکاری ایران با FATF چه سرنوشتی پیدا کند؟ با توجه به چرخش کره شمالی و آغوش گشودن «اون» در برابر جهان بین‌الملل بعید نیست که روزی ایران در این لیست تنها بماند.
 پروژه خط لوله "تاپی" چه تاثیری دارد؟
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان عنوان کرد: در نتیجه اجرای پروژه تاپی امنیت در چند ولایت افغانستان ایجاد می شود که این امر به نفع ایران خواهد بود.
خروج ایران از لیست سیاه FATF در انتظار تصمیم مجلس
پایگاه خبری راد: در روزهای گذشته بار دیگر تعلیق ایران از لیست سیاه FATF تمدید شد. با این حال برخی اخبار حاکی از آن است که اگر مجلس لوایح مربوط به پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب نکند احتمال اینکه ایران بار دیگر به لیست سیاه برگردد قوی‌تر می‌شود.
 دوران پناه دادن پاکستان به تروریست‌ها تمام شده است
پایگاه خبری راد: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفرش به افغانستان، به پاکستان هشدار داد از پناه دادن به گروه‌هایی که با دولت افغانستان می‌جنگند، دست بردارد.
گمرک دوغارون وضعیت تاسف باری دارد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه پیشه‌وران ولایت هرات با بیان اینکه گمرک دوغارون وضعیت تاسف باری دارد، توضیح داد: هیچ امکاناتی در آنجا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این مرز پیرزنان و پیرمردان، کودکان و جوانان بسیاری با حضور در این منطقه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که این موضوعات لازم است پیگیری شود تا امکانات لازم در این منطقه ایجاد شود.
فیلترینگ شبکه های اجتماعی در افغانستان
پایگاه خبری راد: شرکت تنظیم کننده مقررات مخابراتی در افغانستان به ارائه دهندگان و شرکت‌های خدمات اینترنت در این کشور دستور داده است که اقدام به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس اپ کنند.
تیلرسون: آمریکا از "مشروعیت سیاسی طالبان" حمایت می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن آماده کمک به حصول توافق صلحی میان شبه‌نظامیان طالبان و دولت افغانستان است که به "مشروعیت سیاسی" طالبان ختم شود.
صفحه قبل | صفحه بعد