19:46 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مکران

وضعیت مصرف سیگار در کشور / جرایم تبلیغ دخانیات
نماد برتر- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور ضمن اشاره به فرصت ناشی از تهدید کرونا جهت کاهش مصرف قلیان، اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
اوضاع تولید و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار/ رشد ۳۸۰ درصدی ارزش تولید
نماد برتر- آخرین وضعیت تولید و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار از رشد ۳۸۰ درصدی ارزش تولید و افزایش حداقل ۲۰۰۰ درصدی سرمایه گذاری داخلی طی پنج سال اخیر حکایت دارد ، اما سرمایه گذاری خارجی نوسان دارد.
درخواست وزارت جهاد کشاورزی از هیات دولت
نماد برتر- وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده تا بخشودگی اصل، سود و فرع تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از سیل به مجتمع‌های پرورش میگوی گواتر (سایت جنوبی) در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار هیات دولت قرار بگیرد.
سازمان محیط زیست نظارت­‌ کافی بر فعالیت­‌های اقتصادی در دریا نداشته است
نماد برتر- معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهمنامه با منطقه آزاد کیش گفت: طی سال‌های گذشته سازمان حفاظت محیط زیست نظارت­‌ کافی به فعالیت­‌های اقتصادی در دریا و سواحل نداشته و آسیب‌های جبران ناپذیری را به این پهنه‌ها وارد کرده است.
منطقه ویژه علم و فناوری مکران احداث می‌شود
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه چهارجانبه احداث منطقه ویژه علم و فناوری مکران در سال "رونق تولید"، در راستای توسعه بیش از پیش استان سیستان و بلوچستان با استفاده ار مدل‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.
آخرین وضعیت کارخانه فولاد چابهار
پایگاه خبری راد: مجتمع فولاد چابهار در راستای توجه‌ ویژه ملی به سواحل مکران و استقرار صنایع آب‌بر در نزدیکی سواحل با ظرفیت نهایی ۳.۸ میلیون‎تن فولاد در منطقه آزاد چابهار درحال ساخت است. به نظر می‌رسد بهره‌برداری فاز نخست آن تا دو سال دیگر زمان ببرد.
فراهم شدن امکان صادرات نفت ایران از طریق مکران تا قبل از سال ۹۹
پایگاه خبری راد: وزیر نفت با اشاره به ساخت پایانه صادراتی جاسک گفت: این پایانه تا قبل از سال ۱۳۹۹ فعال خواهد شد و برای اولین‌بار نفت ایران از طریق مکران صادر می‌شود.
چرا ۳۰۰۰ کانتینر لوازم یدکی خودروسازان در چابهار خاک می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: گمرک اعلام کرده تا آخر اسفند به دو خودروساز فرصت می‌دهد تا ۳۰۰۰ کانتینر کالاهای یدکی خود را از چابهار ترخیص کننند، کالاهای یدکی خودروسازان قبلا متمرکز از بندرعباس ترخیص می‌شده اما چرا این بار در چابهار است؟
کاربردی شدن نانو چسب‌های بومی‌ در سازه‌های بیمارستانی/راهکاری برای محافظت سازه در برابر آتش
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید نانو چسبی شده است که علاوه بر کاهش وزن سازه و بی‌نیازی سازه‌ها به پیچ و رول‌پلاک در نمای ساختمان، قابل اجرا بر روی هر زیرساخت مستحکمی از قبیل فریم فلزی، بتن و پلاستر ماسه و سیمان است؛ از این رو از این محصول در سازه‌های بیمارستانی و مصلای امام خمینی (ره) استفاده شده است.
چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نقطه‌ی تلاقی دو سند توسعه راهبردی ایران یعنی "توسعه سواحل مکران" و "محور توسعه شرق" است.
تکمیل مسکن مهر شهرهای جدید در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد: با توجه به تمهیداتی که در بودجه ۱۳۹۸ اندیشیده شده، سال آینده بجز واحدهایی که دارای مشکل حقوقی و معارض هستند، بقیه واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
تدوین طرح جامع سواحل مکران
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سواحل مکران گفت: طرح جامع سواحل مکران در قالب 12 محور و 38 محرک اقتصادی تدوین شده است که با اجرایی شدن آنها چهره این استان تا 10 سال آینده متفاوت خواهد شد.
تهیه نقشه راه توسعه سیستان و بلوچستان طی دو ماه
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان سیستان و سیستان و بلوچستان گفت: نقشه راه توسعه استان ظرف دو ماه تهیه شود.
توضیحاتی در مورد کشف منابع گاز طبیعی در دریای عمان
پایگاه خبری راد: در حالی‌که دو سال از تایید کشف منابع گازی در دریای عمان می‌گذرد، شرکت اکتشاف با امضای قراردادی با پژوهشگاه صنعت نفت، فاز دوم طرح پژوهشی هیدرات‌های گازی در دریای عمان را برای افزایش قطعیت نتایج پیشین در دستور کار قرار داد.