01:40 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هور

«قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» برای اجرا ابلاغ شد
نماد برتر- رئیس جمهور «قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
تقدیر از شعب برتر بانک ایران زمین
نماد برتر - دوازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانکها و موسسات اعتباری کشور با عنوان “آموزش و توسعه منابع انسانی” در موسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار شد.
آغاز حرکت دیجیتالی شدن بانک ایران زمین با فراز
نماد برتر - ارائه اپلیکیشن فراز نخستین گام بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات در بستر دیجیتال به مشتریان بود که این امر با هوشمند سازی سیستم و طرح ریزی برای راه اندازی نخستین نئو بانک ادامه یافت.
وام‌های خرد اشتغالزا ضمانت می‌شوند
نماد برتر- مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از آمادگی این صندوق برای آسان‌سازی ضمانت اعتبارات خرد تعاونی‌ها و تامین ضمانت وام‌های خرد اشتغالزا خبر داد.
کدام کشورهای گروه ۲۰ تولید ناخالص داخلی را افزایش دادند؟
نماد برتر- کشورهایی از جمله هند و ترکیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ شاهد رشد قوی تولید ناخالص داخلی و کشورهایی از جمله چین، استرالیا و ژاپن شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی خود بودند.
آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
تسریع در پرداخت سهم بازار سرمایه از صندوق توسعه ملی
رییس جمهور دیشب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اجرای دقیق مقررات مصوب قبلی این ستاد را درباره کمک و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این مصوبات به سرعت عملیاتی شود.
نوسان محدود دلار زیر سایه اخبار برجام
به نظر می رسد امروز دوشنبه 10 آبان 1400 بازار ارز تهران باز هم در گیر و دار بررسی شرایط تازه مذاکرات برجام باشد. اگر سیگنال مثبتی از سوی طرفین آمریکایی و اروپایی منتشر شود،‌احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت.
کاهش آیفکس در نخستین روز هفته
در جریان معاملات امروز، (شنبه، هشتم آبان ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۰۰ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۰۸ واحد رسید.
کاهش ۵ واحدی آیفکس
در جریان معاملات روز، (سه‌شنبه، چهارم آبان ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.