01:00 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پسابرجام

فاتح بی‌ادعای جنگ نفتکش‌ها
پایگاه خبری راد: چرا باید «بیژن نامدار زنگنه» را سردار دیپلماسی اقتصادی ایران در شرایط تحریم دانست؟ کاهش تولید نفت اوپک و حفظ سهم ایران از بازار نفت چقدر اهمیت دارد؟ دستاوردی شگفت‌انگیز است یا یک اتفاق معمولی؟ چرا رسانه‌های غیر همسو سعی می‌کنند کار بزرگ وزیر را کم ارزش نشان دهند
برگ برنده وزارت نفت برای جذب سرمایه داخلی در دوران تحریم چیست؟
پایگاه خبری راد: بعد از امضای برجام غول‌های بزرگ نفتی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به ایران آمده و پای میز مذاکره نشستند، اقدامی که بنا به هر دلیلی به نتیجه نرسید و اکنون برخی کارشناسان معتقدند ممکن است بخش بالادستی صنعت نفت در جذب سرمایه در دوران تحریم با مشکل مواجه شود، اما راهکارهای بسیاری برای برون‌رفت از این وضعیت وجود دارد.
 هماهنگی تیم اقتصادی دولت برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی ضروری است
پایگاه خبری راد: نایب رییس فراکسیون اقتصاد مقاومتی گفت: در جنگ تمام عیار اقتصادی امروز نیازمند وزرای اقتصادی خبره، برنامه‌ریز، شجاع، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستیم.
مقایسه فنی مسافری از چین با کراس اوور کوچک فرانسوی
پایگاه خبری راد: هدف غایی این مطلب تنها مقایسه این دو خودرو نیست بلکه قصد داریم به این بهانه واقعیاتی را درخصوص خودروهای مونتاژ یا تولید داخل کشور منعکس کنیم.
خداحافظی با خودروهای 4 ستاره بازار
پایگاه خبری راد: خودروهای با کیفیت تولید داخلی با آغاز تحریم ها به صورت چراغ خاموش از سبد تولیدی خودروسازان ایرانی و مونتاژکاران حذف شده است.
برنامه‌های ایران و آلمان برای پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی
پایگاه خبری راد: ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری میزبان هیاتی از کشور آلمان شد تا توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی و محیط زیست بین دو کشور شکل گیرد و در این زمینه کارگروهی برای مدیریت پروژه‌های مشترک به‌زودی تشکیل می‌شود.
چه سرنوشتی در انتظار فاز ۱۱ نشسته است؟
پایگاه خبری راد: توتال غول نفتی فرانسوی نخستین شرکت غربی بود که در فضای پسابرجام با ایران قرارداد نفتی امضا کرد، بعد از خروج آمریکا از برجام با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار بالاخره با فاز ۱۱ پارس جنوبی خداحافظی کرد و فصل توتال در پرونده توسعه این فاز به طور رسمی بسته شد. اما بسته شدن این پرونده به معنی توقف کار در این فاز نیست و درحال حاضر شرکت چینی CNPCI و شرکت ایرانی پتروپارس پشت درهای توسعه فاز ۱۱ آماده نشسته‌اند.
آخرین وضعیت مذاکرات پتروشیمی با خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری
پایگاه خبری راد: صنعت پتروشیمی ایران که از ظرفیت‌های بالایی برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است در فضای پسابرجام حدود ۱۰ تفاهم‌نامه با شرکت‌های خارجی امضا کرد و به نظر می‌رسد اعمال تحریم‌ها مانع ادامه مذاکرات با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی نشده است. به طوریکه به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مذاکرات همانند گذشته ادامه دارد.
«واردات»، استراتژی زنجیره خودروسازی برای مقابله با تحریم
پایگاه خبری راد: آمار 3 ماه ابتدایی سال ‌جاری نشان می دهد که ۵۴۱ میلیون دلار انواع قطعات مرتبط با تولید خودرو سواری به کشور وارد شده و این مساله نشان ‌دهنده رشد ۱۸۵ میلیون دلاری به لحاظ ارزشی نسبت به تیرماه است.
در تحریم‌ها قوی‌تر می‌شویم/ جزییات مذاکره با سوخو
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آسمان که نخستین روزهای کار خود در سمت جدید را پشت سر می‌گذارد، از برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط این شرکت در نگاه مسافران، توسعه ناوگان و نوسازی آن و همچنین شرایط سخت تحریم‌ها و برنامه‌ریزی برای عبور از آنها سخن گفت.
مجموع مبادلات تجاری ایران در سال1396 معادل 151 میلیارد دلار است
پایگاه خبری راد: نشست اندیشمندان و فعالان فکری و تجاری درخصوص فرصت‌های کسب و کار آتی ایران باحضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، ظریف وزیر امور خارجه، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی عصر امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران به میزبانی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.
علاقه‌مندی ایران به همکاری با اتریش برای صادرات گاز به اروپا
پایگاه خبری راد: در حالیکه آمریکا برای حذف ایران از صحنه بین‌المللی انرژی تلاش می‌کند، مذاکرات بین ایران و دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی ادامه دارد و ادامه تعاملات انرژی بین ایران اتریش آخرین دستاورد این مذاکرات بوده است.
خلق ثروت با اقدامات غیرمولد!
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: خلق ثروت در کشور ما به دست دلالان، واسطه گران، رانت خواران و اقدامات غیرمولد صورت می گیرد. تا این شرایط تغییری اساسی پیدا نکند نمی توانیم مدعی خدمت به تولید کشور شویم.
وقتی خودروسازی سیبل تحریم های امریكا می شود
پایگاه خبری راد: دلمان خوش بود كه با ورود خودروهای جدید به اصطلاح «پسابرجامی» دیگر عرصه برای برخی از محصولات چینی با كیفیت پایین تنگ می شود.
بازار خودرو پلیسی شد!
پایگاه خبری راد: پس از ارز و سکه، بازار خودرو نیز به‌نوعی تحت نظارت شدید قرار گرفته است. گفته می‌شود طی روزهای اخیر، سطح نظارت‌ها از سوی نهادهای مختلف در این بازار افزایش یافته و حتی بگیر و ببندهایی نیز رخ داده است.