01:56 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پلاسکو

پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی به کسبه پلاسکو
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف تهران از آمادگی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت‌: برای این که کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو بتوانند تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده را دریافت کنند، اقدامات لازم انجام شده و آنها در حال گرفتن وام‌های خود هستند، اما برای پیگیری مصوبات دیگر ابلاغی به اتاق نشده است.
نصب جعبه "مدیریت حریق" در ساختمان‌های حساس و عمومی الزامی شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از الزام نصب نقشه های اقدام اطفای حریق در ساختمان های بلند مرتبه خبر داد و گفت: در صورتی که این باکس‌ها نصب نشود پایانکار صادر نمی شود.
بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در جلسه شورای حفاظت فنی
پایگاه خبری راد: یکصدوچهل‌ونهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با سه دستور کار بررسی سخت و زیان‌آوری شغل آتش‌نشانی، ایمنی بازار و مشاغلی که با تغییر کارفرمایان سخت و زیان‌آوری آن نامشخص است مورد بررسی قرار گرفت.
بیمه‌ها به پلاسکو چقدر خسارت دادند؟
پایگاه خبری راد: با فرا رسیدن دومین سالروز حادثه پلاسکو، با اینکه مجموع این ساختمان بیمه نبود اما بسیاری از واحدهای تجاری این ساختمان به دلیل مالکیت سرقفلی، فقط می‌توانستند بیمه‌نامه‌های اموال خریداری کنند؛ از این جهت شرکت‌های بیمه موظف به ایفای تعهدات بیمه‌ای خود بودند که در این بین شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و نوین از ایفای تعهدات کامل خود خبر داده‌اند.
مقررات ایمنی که با سرد شدن آتش پلاسکو فراموش شد
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان انباشته شدن پلاسکو از مواد قابل اشتعال، عدم سخت‌گیری به مالک پلاسکو برای ایجاد سیستم اطفای حریق، نبود پله‌های اضطراری، عدم خروج به موقع آتش‌نشانان و از دست رفتن زمان طلایی برای اطفای حریق از مواردی است که دست به دست هم دادند تا سناریوی پلاسکو نوشته شود.
رهاشدگی ۲۱ هزار ساختمان پرخطر پایتخت
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه نصف مردودی‌های خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد دارای برگه معاینه فنی هستند، خواستار نظارت جدی وزارت راه بر عملکرد مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین شد.
ساخت پلاسکوی جدید تا مهر ۱۳۹۹
پایگاه خبری راد: رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد معطل هیچ چیز نشده و کار ساختمان جایگزین پلاسکو را با قوت ادامه می‌دهد تا پلاسکو نو به عنوان ساختمانی فاخر ساخته شود.
 ۹۰۰ ساختمان بلندمرتبه تهران باید از لحاظ ایمنی بررسی شوند!
پایگاه خبری راد: شهردار تهران از لزوم بررسی ایمنی ٩٠٠ ساختمان بلندمرتبه پایتخت خبر داد.
چرا پیوسته اخبار منفی از حوادث می شنویم؟
پایگاه خبری راد: متاسفانه در سالهای اخیر پیوسته اخبار منفی می شنویم و بدتر آنکه تواتر این اخبار منفی در حال زیاد شدن است؛ یعنی فاصله زمانی آنها کم می شود. اگر پارسال و سال قبل خبر حادثه قطار، ریزش معدن یورت، آتش سوزی ساختمان پلاسکو و بعد حادثه سانچی و بعد سقوط هواپیما شنیدیم امسال پی در پی اخبار منفی می‌شنویم. هنوز از شوک آتش سوزی مدرسه ای در سیستان بیرون نیامده ایم که تصادف دانشجویان رخ می دهد و هنوز از آن خلاص نشده ایم سقوط اتوبوس حامل کارگران را مطلع می شویم.
تاخیر در اجرای عملیات ساخت پلاسکو
پایگاه خبری راد: در حالیکه به دومین سالگرد آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو نزدیک می‌شویم، رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان اعلام کرد که به نظر می‌رسد با وجود سختی کار، اجرای عملیات ساخت ساختمان پلاسکو با تاخیر انجام می‌شود و هنوز گودبرداری آن تکمیل نشده است.
دلیل رواج کارهای غیر رسمی مثل دستفروشی چیست؟!
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است با حقوق‌های حداقلی که کارگران می‌گیرند، نمی‌شود زندگی کرد و هزینه‌های درمان، کرایه خانه و قسط بانک، افراد را مجبور می‌کند که به مسافرکشی و دستفروشی روی بیاورد.
بیش از 207 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند
پایگاه خبری راد: بیمه بیکاری از جمله تعهدات سازمان تأمین اجتماعی درقبال بیمه شدگان تحت پوشش است که براساس قانون و به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.
هشدار محققان نسبت به کاربرد مصالح اشتعال‌پذیر در نما/نتایج تست آتش بر روی 11 مصالح نازک‌کاری
پایگاه خبری راد: معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نبود "شبکه بارنده خودکار"، "لوله‌های آماده به کار آتش‌نشانی"، "عدم محافظت پلکان" و "عدم محافظت اسکلت فلزی در برابر" آتش را از دلایل ریزش ساختمان پلاسکو نام برد و گفت: اگر محصولات استفاده شده در نما ایمنی لازم در برابر آتش را داشته باشد، آتش از طریق نما نمی‌تواند به طبقات بالاتر سرایت کند، ولی از آنجایی که در نما از مواد قابل اشتعال استفاده می‌شود، این مواد در زمان آتش‌سوزی ذوب شده و به سمت پایین فرو می‌ریزد؛ از این رو پیشروی آتش در طبقات پایین نیز به راحتی صورت می‌گیرد.
تشکیل اورژانس بانوان بزودی/ ورود 700 آمبولانس به ناوگان اورژانس
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان اورژانس کشور از ورود 700 دستگاه آمبولانس به ناوگان زمینی اورژانس طی یک ماه آینده خبر داد.
هشدار "کلانتری" درباره پیامد زیست محیطی فعالیت معدن مس سرچشمه
پایگاه خبری راد: رییس سازمان محیط زیست گفت:مردم باید بدانند پیامد رفتارهایشان با محیط زیست چیست؟ برای مثال، مس سرچشمه سالهاست که ترکیبات سولفوری تولید می‌کند و تا کیلومترها دورتر، دام‌ها جنین مرده به دنیا می‌آورند.