01:00 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

pe

صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون
نماد برتر- تهیه شکلات فرآیندی طولانی و پیچیده است، اگرچه در طول سال‌ها تغییر و ساده‌سازی شده است. اصطلاح شکلات از کلمه آزتک "xocoatl" گرفته شده و در اصل یک نوشیدنی تلخ بوده که با استفاده از دانه‌های کاکائو تولید و به‌صورت شکلات شیرینی امروزی نبوده است بلکه به‌عنوان یک دارو و تقویت‌کننده انرژی ارزشمند بود.
ریزش به وال استریت رسید
نماد برتر - همه شاخص های مهم بورسی آمریکا ریزش کردند.
قیمت مسکن کاهشی شد!
نماد برتر - روند نزولی قیمتهای پیشنهادی مسکن در شهر تهران که از اواخر آبان ماه شروع شده کماکان ادامه دارد هرچند سرعت افت قیمتها کند شده است.
دپو در گمرک؛ کمبود در شهر
نماد برتر - طبق تازه ترین گزارش از وضعیت کالاهای وارداتی در حال حاضر حدود ۸.۳ میلیون تن کالا در گمرک و بنادر موجود است که ۴.۹ میلیون تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می دهد.
«لکما» افزایش سرمایه می دهد
نماد برتر - رکورد دار قدیمی افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی از برنامه افزایش سرمایه ۲۹۱ درصدی از محل تجدید ارزیابی خبر داد.
اعلام زمان مجمع ۵ شرکت با دستور افزایش سرمایه
نماد برتر - پتروشیمی بازار پایه ای به همراه ۶ شرکت دیگر، زمان برگزاری مجمع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده را اعلام کردند.
پول بورس به مَسکن نمی رود!
نماد برتر - رکود بخش مسکن در سال آینده ادامه می یابد اما با این تفاوت که به دلیل اثرگذاری تورم مصالح ساختمانی بر واحدهای جدید، این بازار دچار رکود تورمی خواهد شد.
جزئیات رشدهای منفی و مثبت اقتصادی
نماد برتر - با وجود مثبت شدن رشد اقتصادی در پاییز سال جاری همچنان برای دوره ۹ ماهه رشد منفی است. در این بین گروه نفت و گاز و خدمات با رشد منفی همراه بوده اند.
متقاضیان نمی‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت بگیرند!
نماد برتر - بانک ملی در پاسخ به آن‌ها دلیل مشکلات ایجاد شده در دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را مربوط به مشکلات فنی و زیرساختی اپلیکیشن مربوطه دانست.
بدهکاران فوتبالی در بورس!
نمادبرتر - مدیرعامل فرابورس ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت پذیرش دو شرکت استقلال و پرسپولیس در فرابورس، درمورد بدهی این دو شرکت به بازیکنان و مربیان مختلف توضیحاتی را ارائه کرد.
پذیره نویسی اوراق ۳ هزار میلیاردی با سود ۱۸درصدی و ۳.۵ میلیارد سهم "فارس"
نماد برتر- پذیره نویسی ۳ هزار میلیارد تومانی صکوک اجاره چهار ساله با سود ۱۸ درصدی و استفاده از ۳.۵ میلیارد سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از یکشنبه تا سه شنبه آینده انجام می شود .
بیمه فرابورسی با مجوز افزایش سرمایه ۴۴۳ درصدی به مجمع می رود
نماد برتر- بیمه کارآفرین مجوز افزایش سرمایه ۴۴۳ درصدی را از محل تجدید ارزیابی دارایی ها گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شد.
تحلیلی از عوامل جذب سرمایه‌گذار خارجی و دلایل شکست ایران + تجربه مالزی
نماد برتر- رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران ، تحلیلی از اثر عوامل اثرگذار در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و دلایل عدم موفقیت ایران ارایه کرد .
رکود در بازار مَسکن تا چه زمانی ادامه دارد؟
نماد برتر - تقریبا دو ماه است که بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده و بررسی های غیررسمی نشان می دهد نرخ افت ماهانه در تهران از ۱.۱ درصد که در آذرماه رخ داد به ۳.۵ درصد در دی ماه رسیده و در این شرایط، خریداران در انتظار افت بیشتر قیمتها هستند.
سهم ۲۰ درصدی شرکت‌های معدنی در بورس / چالش های پیش روی صنعت مس
نماد برتر- معاون توسعه ملی مس با اشاره به سهم ۲۰ درصدی شرکت های معدنی در بورس و سه متغیر مهم برای سرمایه‌گذاری، چالش های پیش روی این صنعت را عنوان کرد.