22:11 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تجارت

عرضه نزدیک به ۲۴۸ هزار تن شمش، تختال و ورق فولادی
امروز حدود ۲۴۸ هزار تن شمش، تختال و ورق فولادی در بورس کالا عرضه می شود.
تایید افزایش سرمایه بانک ایران زمین
افزایش سرمایه بانک ایران زمین به تأیید حوزه نظارت بانک مرکزی رسید و این موضوع برای اقدامات نهایی به اداره مجوزهای بانکی نهاد ناظر ارسال شده است.
۲ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات روز، (دوشنبه، اول آبان ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۸۰ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
معرفی ۵ شرکت فعال‌تر بورس در تابستان سال جاری
اسامی ۵۰ شرکت برتر بورس تهران در تابستان امسال از سوی مدیریت آمار و اطلاعات بورس تهران اعلام شد.
واگذاری ۸۱ درصد سهام شرکت زیرمجموعه " سپا‌ها "
شرکت سیمان سپاهان سهام شرکت فرعی را واگذار می کند.
سهامداران «وپترو» و افزایش ۹درصدی ارزش بازار
بیشترین بهای تمام‌شده "وپترو" متعلق به «صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازار گردانی صبا گستر نفت و گاز تأمین» با ۱،۲۲۵ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن برابر با ۱،۲۲۵ میلیارد ریال شناسایی‌شد
چراغ سبز بازار سرمایه به «وزمین»
در حالی که بازار سرمایه بیش از یک سال است که روی خوشی و سبزی مداوم را به خود ندیده است اما گویا ورود تیم جدید مدیریتی در دولت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس بوی خوشی را با خود به ارمغان آورده و حتی بازار سرمایه نیز متوجه این تغییر فضا و محیط شده است.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
خیز لوازم خانگی برای رسیدن به بازار سرمایه
در حال حاضر ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار تولیدات ایرانی است که با رشد کمیت و کیفیت محصولات این صنعت در سال‌های آینده شاهد ورود آنها در بازار سرمایه خواهیم بود.
آیفکس افزایشی شد
در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، نوزدهم مهر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۵۱ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۴ واحد رسید.
توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم؛ از سیگنال تا اسنپ
سه اَپلیکیشن «سیگنال»، «اسنپ» و « آپ»، می‌توانند دسترسی متقاضیان و سرمایه‌گذارانِ صندوق‌های بورسی را به راحتی در کل کشور پوشش دهند.
انتشار اوراق، راهی برای تامین کسری بودجه
رشد و توسعه‌ بازار صکوک در چند سال اخیر، به دلیل نقش آن در گسترش سرمایه‌گذاری در طرح‌های سودآور تحقق یافته است؛ همچنین قابلیت دیگر صکوک، آن است که به عنوان ابزاری برای کنترل نقدینگی و اعمال سیاست‌های انبساطی و انقباضی پولی مورد استفاده قرار گیرد.
آغاز عملیات اجرایی پارک های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) از انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث پارک‌های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن خبر داد و گفت این دو پارک در استان چهارمحال‌وبختیاری وارد فاز اجرایی می‌شوند.