17:17 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودرو

۱۳ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز (یکشنبه، پانزدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۹ هزار و ۶۸۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۵۸ واحد کاهش، به رقم ۳۸۴ هزار و ۶۹۶ واحد را به ثبت رساند.
گمانه زنی بر سر قیمت گذاری خودرو /حساسیت بازارها به برجام
بازارها اگرچه در یک محدوده مشخص معاملات روز سه شنبه را با ثبات دنبال کردند اما معاملات روز چهارشنبه می تواند تداوم همان مسیر یا متفاوت از آن باشد.
طرح فروش فوق‌ العاده محصول ایران خودرو بدون قرعه‌کشی آغاز شد
طرح فروش فوق‌العاده محصول هایما S۷ پلاس ایران خودرو از امروز آغاز شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.
صعدود شاخص بورس تهران تداوم یافت
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، دوازدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۳۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۲۷ واحد افزایش، به رقم ۳۷۴ هزار و ۳۵۳ واحد را به ثبت رساند.
بازار بدهی رفیق بازار سرمایه و نه رقیب
طبق گزارش بانک مرکزی در دوره پنج ماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰، مجموع اوراق بدهی منتشر شده مبلغ ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه گذشته از افزایش ۷۲.۲ درصدی حکایت دارد.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا
مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان‌بر شده است.
رشد ۱۳۳ درصدی پرتفوی بورسی "خبهمن"
بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری در بورس "خبهمن" متعلق به گروه «خودرو و ساخت قطعات» ۴۴،۹۰۶ میلیارد ریال بوده، بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس در اختصاص بهمن دیزل با ۴۳،۵۶۸ میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری بهمن با ۱۸،۸۸۱ میلیارد ریال بوده است.
رشد ۵۷ درصدی در فروش صنایع بورسی
مقایسه فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه مبتنی به ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، حکایت از میانگین رشد ۵۷ درصدی در این صنایع دارد.
سبزپوشی یکپارچه شاخص های منتخب بورس تهران
در جریان معاملات امروز (دوشنبه، دهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۲۲ واحد افزایش، به رقم ۳۶۳ هزار و ۱۰۵ واحد را به ثبت رساند.
از پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد تا ثبات و تعادل در بازار سهام
پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به سهامداران کمک می‌کند تا در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ورود یا خروج از آن تصمیم درست و منطقی بگیرند. این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و همچنین کنترل و مدیریت عاقلانه‌تر بر سرمایه‌گذاری و در نتیجه، ثبات بیشتر در این بازار می‌شود.
تحلیل نادرست از اثر بازار بدهی بر بازار سهام
با توجه به متفاوت بودن بازیگران دو بازار سهام و بازار بدهی و ظرفیت مجزایی که برای خرید اوراق دولتی توسط صندوق‌های درآمد ثابت درنظر گرفته می‌شود، مرتبط دانستن فروش اوراق دولتی در بازار به روند این روزهای بازار سرمایه، تحلیل دقیق و درستی نیست.
کاهش تولید ایران خودرو و افزایش آمار سایپا و زیرمجموعه
سه خودروساز بزرگ طی هفت ماه سال جاری بیش از ۵۰۱ هزار محصول تولید کردند که با کاهش آمار ایران خودرو و افزایش سایپا و پارس خودرو همراه بود .
دو برنامه مهم سازمان بورس برای رسیدن بازار به ثبات
قیمت‌های کنونی سهام در بازارسرمایه، قیمت‌های جذابی هستند و سازمان بورس با تمام قوای خود در تلاش است تا ابهامات بازار را کاهش دهد. این موضوع مهمترین محور سازمان بورس و دولت است.
۶ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز (یکشنبه، نهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۲ هزار و ۵۳۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۴۴۴ واحد کاهش، به رقم ۳۵۹ هزار و ۹۷۹ واحد را به ثبت رساند