20:14 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسکن

افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
مشتریان خرد به آسانی از بورس کالا سیمان می‌خرند
معاملات گواهی سپرده سیمان سبب می‌شود کسانی که به صورت خرد به کالا نیاز دارند، بتوانند دسترسی بیشتری داشته و به آسانی خرید کنند.
بار چرخه معیوب قیمت‌گذاری دستوری روی دوش مردم
وجود برخی تحرکات برای اجرای سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را نگران کرده است. در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار مقابله با رانت و فساد وارد میدان عمل شده و رییس جمهور نیز بارها بر مشورت و تعامل با فعالان صنعت و کارشناسان به منظور اتخاذ تصمیمات مهم، تاکید داشته است اما بار دیگر اظهاراتی در مورد کنترل قیمت کالاها و حمایت از مردم به گوش می‌رسد. این روند حتی تابلوی بازار سهام را قرمز پوش کرد تا مشخص شود سهامداران نیز به خوبی با اثرات زیان بار قیمت‌گذاری بر فعالیت شرکت‌های تولیدی آشنا هستند.
قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام در بورس
با توجه به اینکه قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام است؛ بنابراین فعالان بازار سهام همگی مخالف ادامه چنین روندی در اقتصاد کشور هستند.
امکان تامین سیمان برای یک میلیون مسکن دولت
هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده وجود ندارد.
هزینه ۲۰۰ هزار تومانی سیمان در هر یک متر مربع ساخت و ساز
عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت نداریم، گفت: برای ساخت یک متر مربع مسکن، چهار کیسه سیمان مصرف می‌شود که در بالاترین قیمت، ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نگرانی از قیمت سیمان، آدرس اشتباه دادن در بخش مسکن است.
زمین های آموزشی پروژه تبریز "ثغرب" روی میز فروش
شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب از برگزاری مزایده خبر داد.
رکورد کاهش نرخ سود وام مسکن در نیمه شهریور
در نیمه شهریور ماه هزینه وام مسکن 3.2 درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته و به کمترین رکورد خود در دو ماه اخیر رسید. طبق محاسبات این اتفاق موجب شد تا نرخ سود اخذ وام از طریق تهیه اوراق به 20.7 درصد تنزل پیدا کند.
تصور رشد پرشتاب شاخص مشابه سال ٩٩؛ اشتباه است
بازار سرمایه مزایای قابل توجهی نسبت به بازارهای رقیب دارد که تحت تاثیر چنین موضوعی بازدهی بالاتری در بلندمدت به سرمایه گذاران می‌دهد اما سرمایه‌گذاران از حرکت صعودی بازار انتظار رفتار مشابه سال گذشته نداشته باشند.
"ثتران" سهام " ثمسکن " را وثیقه گذاشت
شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران سهام سهامدار عمده را وثیقه گذاشت.
آیفکس به کانال ۲۲ هزار واحد بازگشت
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دهم شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۴۸ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.
پوشش ریسک ساخت مسکن در بورس کالا
با توجه به نهایی شدن طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان، وزارت اقتصاد باید برای پوشش ریسک ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش ریسک خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا را فراهم کند.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.
ورود پرقدرت آیفکس به کانال ۲۲ هزار واحدی
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، دوم شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۲۲.۹۴ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۲۲۰ واحد رسید.