02:05 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تحویل اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل به شهرداری ها / صرفه جویی۷۰ هزار یورویی

1399/10/14 09:27

معاون فروش خبر داد:

تحویل اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل به شهرداری ها / صرفه جویی۷۰ هزار یورویی

نماد برتر- معاون فروش ایران خودرو دیزل از آغاز تحویل اتوبوس‌های ساخت داخل به شهرداری‌ها خبر داد و گفت: با بومی سازی سالانه ۳ تا ۴ هزار اتوبوس ۷۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی می شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر،  سعید لیلاز با اشاره به آغاز تحویل اتوبوس‌های ساخت داخل به شهرداری‌ها به صدا و سیما گفت: این نوع اتوبوس که با استاندارد یورو ۶ و با موتور بنز ساخت داخل به طول ۱۲ متر تولید و در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته همه آزمون‌های در نظر گرفته شده شهرداری را گذرانده و برای ورود به خطوط حمل و نقل درون شهری آماده است.


 


وی افزود: با عقد قرارداد آمادگی ساخت و تحویل بی آر تی‌ها را داریم. برای این اتوبوس‌ها درب ورود و خروج سمت راننده نیز تعبیه شده و کف آنها با کف ایستگاه‌های "بی آر تی" هم ارتفاع و متناسب شده است.


 


این معاون ادامه داد: علاوه بر اتوبوس‌های معمولی و گازسوزی که در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته، ۴۰۰ اتوبوس هم برای شهرداری‌های کرمان، مشهد و همدان تولید و آماده تحویل شده که بزودی تحویل داده می‌شود. توصیه نمی‌کنم حتی یک اتوبوس وارد شود.چراکه۲۰ تا ۳۰ درصد گرانتر در می‌آیدو حدود ۱۵ هزار یورو هزینه حمل در پی دارد.در حالی که ظرفیت داخلی سازی وجود دارد و از نظر قیمت و زمان تحویل رقابتی‌تر هستیم.


 


لیلاز افزود: این مجموعه آمادگی دارد سالانه سه تا چهار هزار اتوبوس را با داخلی سازی بیش از ۵۰ درصدی تولید و سالانه ۷۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی کند. اگر شرایط مساوی میان واردات و تولید داخل رعایت شود اتوبوس‌های تولیدی را از نظر ارزشی ۵ درصد ارزانتر و از نظر زمانی هم زودتر از مشابه خارجی به مشتری تحویل خواهیم داد.