00:58 | يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازده

ریزش‌های بازارسرمایه ربطی به فروش اوراق بدهی ندارد
به تازگی مباحث زیادی پیرامون اوراق و فروش آن در بازار مطرح شده است؛ موضوعی که ریزش‌های بازار را هم به آن ارتباط می‌دهند که تصور اشتباهی بوده و ناشی از نبود درک صحیح از ساختار بازار اوراق و تاثیر آن در ارزش‌گذاری است.
مقایسه اشتباه بین بازدهی بازار سرمایه و بازار بدهی
سهامداران با توجه به احتمال ریسک‌‎های مختلف در بازار سرمایه، به خرید اوراق بدهی روی می آورند، غافل از اینکه این اوراق در حقیقت یک سود ثابت و خطی می‌دهند. در حالیکه بازار سرمایه در روند بلندمدتی که تا به حال داشته همیشه بیشترین سوددهی را نسبت به سایر بازارهای موازی، نصیب سهامداران خود کرده است.
مدیریت ریسک اصل اول سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاران باید مدیریت ریسک را سرلوحه خود قرار دهند و سبد سرمایه‌گذاری متنوعی داشته باشند.
رشد ۷۲ درصدی سود خالص شرکت‌ها در نیمه نخست سال
سود خالص شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. همچنین، دولت از ابتدای مهر تا الان هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار عملیات بازار باز است.
«ثالث- اجباری» عمده‌ترین حق بیمه صادرشده "کوثر"
موجودی نقد بیمه کوثر به ۱،۰۳۳ میلیارد ریال رسیده، میزان سرمایه این شرکت بدون تغییر باقی‌مانده و سود انباشته نیز با رشد ۹ درصدی به ۱۲،۴۶۲ میلیارد ریال رسید.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
شتابزدگی سهامداران نسبت به تغییرات نرخ سود بانکی
یکی از دغدغه های مهم این روزهای اهالی بازار سرمایه حول محور رشد نرخ سود بانکی می چرخد؛ به عبارتی زمزمه‌های افزایش نرخ بهره یا نرخ سود از دلایلی است که بین سهامداران هراس ایجاد کرده و نسبت به آن شتابزده دست به تصمیم‌گیری گرفتند.
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مردم توصیه کرد به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ اما شناخت و انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری از بین حدود ۲۰۰ صندوق‌های سرمایه‌گذاری چطور امکان پذیر است؟
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
حمایت از انبوه سازان روی خطوط تحلیل
نگاهی تکنیکال به وضعیت گروه انبوه‌سازی نشان می‌دهد که در کف حمایتی خود قرار دارد و سهامداران این گروه امید دارند که این کف حمایتی از دست نرود
حرکت بازار و مولفه‌های بنیادی موثر؛ یک بام و دو هوا
شاخص بورس تهران طی مدت اخیر پس از رشد ۴۰ تا ۴۵ درصدی، با اصلاح مواجه شده است؛ اگرچه تمامی مولفه‌های بنیادی حکایت از شرایط مطلوب بازار سرمایه دارد.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.
توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران در روزهای نزولی بازار
یکی از مهمترین ویژگی‌های بازار سهام برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند، وجود نوسانات مثبت و منفی در این بازار است. براین اساس، برخورداری از یک استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب با توجه به درجه ریسک‌پذیری افراد، لازمه موفقیت در بازار سهام است.
بانک ایران زمین حامی تولید واکسن ایرانی
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود و با تجهیزاتی که بانک برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد.
واکاوی اثر افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه
افزایش تدریجی نرخ بهره بین بانکی در چند ماه اخیر نشانگر سیر صعودی این مؤلفه مهم اقتصادی است، طوری که در آخرین آمار بانک مرکزی این رقم به ۱۹.۳۵ درصد رسیده؛ موضوعی که در آینده احتمال رشد نرخ بهره را قوت می‌بخشد و به زعم کارشناسان در طولانی مدت اتفاق خوبی برای بخش تولید و اقتصاد به شمار نمی‎‌آید.