00:19 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازده

آغاز هفته جهانی سرمایه‌گذار در بازار سرمایه ایران
هفته جهانی سرمایه‌گذار به طور رسمی امروز در بازار سرمایه ایران آغاز شد.
نرخ ارز نیمایی، بهره بین بانکی و پیمان شانگهای؛ کدامیک بر بازارسرمایه اثرگذارتر است؟
بازارسرمایه به عنوان یکی از بازارهای مالی هوشمند، همواره بیش از دیگر بازارها به کوچکترین اخبار و اتفاقات اقتصادی، سیاسی و حتی اجتماعی واکنش نشان می دهد.
بازار بدهی؛ بازوی بازار سرمایه
بازار بدهی نقطه کانونی بازار سهام برای تغییر نهادهای بازار سرمایه است؛ بنابراین، به شدت نیاز به تغییر در نهادهای بازار داریم چرا که با نهادهای فعلی بازار سرمایه نمی توان افقی که برای بازار بدهی مدنظر است را محقق کرد.
از خطا تا فرصت با دانش مالی رفتاری
دانش مالی رفتاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید و فروش در بازار را شناسایی و به اهداف خود یعنی دریافت سود بیشتر در بازار سرمایه دست یابند.
شروع رسمی هفته جهانی سرمایه‌گذار
اعضای آیسکو (IOSCO) امروز به طور رسمی، فعالیت‌های هفته جهانی سرمایه‌گذار را در کشورهای خود شروع کردند.
نوپاهایی که با سرمایه‌گذاری جسورانه جان می‌گیرند
صندوق جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که به راه‌اندازی کسب ‌و کارهای جدید، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه فناوری کمک به سزایی می‌کنند.
سبدگردان‌ها در انتخاب نرم افزار سبدگردانی به چه نکاتی توجه کنند؟
طبق دستور‌العمل سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت‌ های سبدگردانی موظفند تا در کنار نیروی انسانی و ساختار سرمایه، از یک نرم افزار سبدگردانی جامع برای مدیریت و انجام امور سبدگردانی استفاده کنند.
بورس در سال ۱۴۰۰؛ گزینه مناسب سرمایه‌گذاری
داشتن یک پرتفوی متنوع از سهم های با سود نقدی تقسیمی بالا و تخصیص حداقل ۲۰ درصد ارزش پرتفوی به اوراق با درآمد ثابت، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری افرادی باشد که درجه ریسک‌گریزی متوسط در بازار دارند اما بازدهی بیش از نرخ تورم انتظار دارند.
شمشیر دولبه ای به نام نرخ بهره
افزایش نرخ بهره، سیاست مالی انقباضی است که در شرایط عادی برای کاهش تورم استفاده می شود. البته در شرایط عادی نه در اقتصادی که بخاطر نااطمینانی در سیاست و نبود ثبات اقتصادی، از کمبود سرمایه گذاری‌های مولد رنج می‌برد.
تبعات فروش نامناسب اوراق بدهی بر اقتصاد
فارغ از اینکه فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه می‌شود، فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که یکی از این تبعات رجوع به منابع بانک مرکزی است؛ به‌ عبارتی وقتی تامین مالی دولت از طریق بازار بدهی منتفی شود، راحت‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای جبران آن، استفاده از منابع بانک مرکزی (چه در قالب استقراض و چه در قالب تنخواه‌گردان) است.
آسیب‌شناسی رشد نرخ بهره بین بانکی به بازارسرمایه
نرخ بهره بین بانکی در چند ماه اخیر روندی صعودی در پیش گرفته و اکنون در آخرین تغییرات خود به ۱۹ درصد رسیده است. به عقیده کارشناس نرخ بهره بین بانکی درنهایت اثر همگرا بر نرخ سپرده بانکی و از طرفی دیگر واکنشی واگرا به بازارسرمایه دارد.
پیش‌بینی منفی برای آینده بازارهای جهانی طلا
با توجه به فضای بدبینانه ایجاد شده نسبت به بازار طلا، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این فلز گرانبها به احتمال زیاد نتواند مرز1750 دلاری برای هر اونس را حفظ کند.
وقتی وزن ارزشی "کالا" در بورس سنگین شد
بورس کالا انتظار ورود خودرو به رینگ را می‌کشد و احتمالا با اضافه شدن خودرو به سبد محصولاتی که در رینگ بورس کالا عرضه می‌شود، "کالا" جذاب‌تر هم خواهد شد.
"آسمان یکم" بر صدر نشست
میانگین بازدهی صندوق های سهامی کشور برای سال منتهی به ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ درصد است. این عدد برای گروه صندوق های مختلط حدود ۴ درصد و صندوق های بادرآمد ثابت ۱۹ درصد گزارش شده است.
قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام در بورس
با توجه به اینکه قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام است؛ بنابراین فعالان بازار سهام همگی مخالف ادامه چنین روندی در اقتصاد کشور هستند.