18:51 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تهدید

ورود معاملات بورس به مدار منطقی
معاملات بورس پس از ورود شاخص به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، وارد مداری متعادل شده است و اصلاح‌های ایجاد شده نباید برای سهامداران حاضر در این بازار نگران کننده باشد.
کسب بازدهی معقول از بورس در میان سایر بازارهای سرمایه گذاری
بازار سرمایه می تواند بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها تا پایان سال داشته باشد و به شرط مداخله نکردن دولت، نبود قیمت گذاری دستوری و احترام گذاشتن به مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا شاهد روندی معقول در معاملات بازار خواهیم بود.
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.
اقدامات تاثیرگذار در بهبود معاملات بازار سرمایه
با به کار گرفتن راهکارهایی مانند آزادسازی قیمت ها و حذف رانت های ناشی از آن، کاهش نرخ سود بین بانکی، ساماندهی فروش سهام عدالت در بازار، تسهیل قوانین ورود شرکت ها به بورس در جهت عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه و افزایش دامنه نوسان به منظور رشد نقدشوندگی بازار, زمینه رونق بیشتر معاملات بورس فراهم خواهد شد.
عدالت مالیاتی، سرلوحه فعالیت وزیر پیشنهادی اقتصاد
وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نباید در بحث مالیات فقط درآمد را مدنظر قرار دهد بلکه بهتر است عدالت مالیاتی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد و نباید به تناسب افزایش درآمدهای کشور میزان کسب مالیات افزایش پیدا کند.
ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست فولاد مبارکه گفت: ما در فولاد مبارکه در شرایط تحریم‌ها یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم و همین یادگیری باعث شد در پی انتشار این ویروس در چین در اواخر سال ۹۸ قبل از اینکه این بیماری به ایران بیاید، با انجمن جهانی فولاد یک ارتباط دوسویه برقرار سازیم.
پیاده سازی متنوع ترین ابزارهای تامین مالی در صنعت برق
کارنامه بورس انرژی در تامین مالی صنعت برق شامل معامله بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۵,۶۹۵ میلیارد ریال، ۲۳ ۳۵۰ میلیارد ریال از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق و ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از طریق پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پروژه است.
تهدیدی جدی برای کریپتو در ایالات متحده
دولت ایالات متحده با پیشنهاد لایحه جدیدی قصد دارد بخشی از هزینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه برق‌رسانی این کشور را با اعمال مالیات بر بخش ارز‌های دیجیتال تأمین کند؛ موضوعی که می‌تواند کل صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار دهد.
حذف کامل ارز ۴۲۰۰ تومانی از صنعت دارویی کشور، نزدیک می شود
ارز ٤٢٠٠ تومانی برای برخی از صنایع مانند دارویی ها از چند وقت گذشته حذف شده است، این ارز به صورت قلم به قلم در صنایع دارویی در حال حدف شدن است و در حال حاضر منتظر افزایش نرخ ٤٢٠٠ تومانی ارز هستند.
پیش بینی 16 کارشناس از قیمت طلا
در نظرسنجی این هفته کیتکو، کارشناسان پیش بینی کردند طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.
چند عاملی که موجب بهبود اوضاع بورس در روزهای اخیر شده است
کارشناس بازار سرمایه ، مناسب بودن وضعیت بنیادی شرکت ها ، ارزنده بودن سهام و اثر افزایش قیمت های جهانی بر شرکت های صادراتی را از دلایل بهبود اوضاع بورس برشمرد .
مهلت پرداخت سود مجامع باید در قانون تجارت اصلاح شود
مهلت 8 ماهه ای که در قانون تجارت برای پرداخت سود سهامداران بعد از برگزاری مجامع وجود دارد قطعاً به ضرر سهامداران است، به همین دلیل باید به طور حتم این قانون اصلاح و تغییراتی در قانون پرداخت سود سهامداران اعمال شود.
همکاری تنگاتنگ پترول و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین‌دستی‌پتروشیمی
مدیرعامل پترول به وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پترول به‌عنوان متولی توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خلیج فارس، همکاری تنگاتنگی با بخش خصوصی به‌منظور تقویت توسعه صنایع تکمیلی، افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کشور دارد.