05:07 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تیبا

پتروشیمی گچساران صاحب پل جدید شد
رئیس هیئت‌مدیره شرکت پناه صنعت پارت از اتمام کار ساخت و نصب پل پتروشیمی گچساران به عرشه ۴۸ و عرض ۱۲ متر خبر داد. این پل در جهت تکمیل خط دوم جاده ورودی این شهرستان احداث شد.
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه آغاز به کار کرد
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با رویکرد بسترسازی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و شهروند - خبرنگاران آغاز به کار کرد.
بار چرخه معیوب قیمت‌گذاری دستوری روی دوش مردم
وجود برخی تحرکات برای اجرای سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را نگران کرده است. در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار مقابله با رانت و فساد وارد میدان عمل شده و رییس جمهور نیز بارها بر مشورت و تعامل با فعالان صنعت و کارشناسان به منظور اتخاذ تصمیمات مهم، تاکید داشته است اما بار دیگر اظهاراتی در مورد کنترل قیمت کالاها و حمایت از مردم به گوش می‌رسد. این روند حتی تابلوی بازار سهام را قرمز پوش کرد تا مشخص شود سهامداران نیز به خوبی با اثرات زیان بار قیمت‌گذاری بر فعالیت شرکت‌های تولیدی آشنا هستند.
تولید روی در کشور با ۴۵ درصد ظرفیت اسمی
بیشتر واحدهای تولید روی در کشور به دلیل نبود دسترسی به میزان خاک مورد نیاز با عیار مناسب، کمتر از ظرفیت اسمی خود یعنی ۴۵ درصد، به تولید روی می پردازند.
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
شرکت فولادی ۴ هزار میلیاردتومانی در آستانه عرضه اولیه در فرابورس
شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸با یک میلیارد سرمایه تاسیس و پس از آن با سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌اکنون نیز با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.
"سیستم" ۸۶ درصد افزایش درآمد سالانه داشت
بیشترین درآمدی که در مردادماه ۱۴۰۰ حاصل‌شده از «خدمات پشتیبانی» با ۱۴۳ میلیارد ریال بوده و رتبه بعدی را «فروش نرم‌افزار» با ۱۰۸ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.
رشد ۷ برابری فروش «اروند»
شرکت پتروشیمی اروند با ثبت رکورد‌های تازه در تولید و سودآوری در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ از جمله تحقق ۶۵ درصدی بودجه یکساله تنها در پنج ماه، ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورده است.
آمادگی فولاد مبارکه برای كمك به ساماندهی بازار در فصل جدید وزارت صمت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی، ضمن تبریک به جناب آقای دکتر سیدرضا فاطمی‌امین جهت انتصاب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمادگی این شرکت را برای هم‌افزایی بین شرکت‌های صنعتی و کمک به ساماندهی بازار در فصل جدید فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام کرد.
فولاد مبارکه نخستین شرکت دریافت‌کننده گواهینامه ISO ۴۵۰۰۵
مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با گذراندن ممیزی‌های لازم توسط شرکت SGS کشور سوئیس، توانست برای نخستین بار این گواهینامه ISO۴۵۰۰۵ را دریافت کند.
پشتیبانی از اکسیژن بیماران اولین و مهم‌ترین اقدام درمانی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با همکاری بسیار خوبی که شرکت فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای اپیدمی کرونا با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشته، مخازن اکسیژن عمده استان اصفهان با کمک شرکت فولاد مبارکه تامین شده است.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
عدم مداخله در بازار گامی مؤثر در ثبات بازار سرمایه
شکوفایی اقتصاد در گروی حذف قیمت گذاری دستوری است و با عدم مداخله در بازار گامی بلند در تحقق ثبات بازار سرمایه برداشته می شود.
افزایش درآمد سالانه «سیستم» در تیرماه
«فروش نرم‌افزار» از ابتدای سال مالی تا پایان تیرماه درآمدی برابر با ۵۳۷.۴۷۸ میلیون ریال را از آن خودکرده است.
یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست فولاد مبارکه گفت: ما در فولاد مبارکه در شرایط تحریم‌ها یاد گرفتیم هر تهدیدی را به یک فرصت تبدیل کنیم و همین یادگیری باعث شد در پی انتشار این ویروس در چین در اواخر سال ۹۸ قبل از اینکه این بیماری به ایران بیاید، با انجمن جهانی فولاد یک ارتباط دوسویه برقرار سازیم.