06:31 | جمعه 21 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودروساز

قیمت‌گذاری دستوری؛ بی‌احترامی به مصرف‌کننده و تولیدکننده
شورای رقابت و مدیران کشور به طور دستوری قیمت‌ها را به مردم تحمیل می‌کنند و مصرف کننده و تولیدکننده هیچ نقشی در تعیین قیمت‌ها ندارند و این کار بی‌احترامی به آنها است.
لغو قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.
فروش نقدی فیدلیتی از یکشنبه آغاز می شود / دو شرط خرید
زیرمجموعه خودروساز بورسی، فروش فیدلیتی را بصورت نقدی با قیمت قطعی و موعد تحویل یک ماهه از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه آینده آغاز می کند.
تبعات فروش نامناسب اوراق بدهی بر اقتصاد
فارغ از اینکه فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه می‌شود، فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که یکی از این تبعات رجوع به منابع بانک مرکزی است؛ به‌ عبارتی وقتی تامین مالی دولت از طریق بازار بدهی منتفی شود، راحت‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای جبران آن، استفاده از منابع بانک مرکزی (چه در قالب استقراض و چه در قالب تنخواه‌گردان) است.
«پارس خودرو» ناتوان در حفظ روند صعود
بیشترین میزان فروش محصولات خپارس را در بخش «گروه ۲۰۰Q» مشاهده می‌کنیم که نسبت به ماه گذشته با کاهش فروش ۷۰ درصدی همراه بوده است.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
تغییر ظرفیت تولید خودرو؛ برنامه جدید وزارت صمت
وزارت صمت برنامه تغییر تیراژ و نوع تولیدات صنعت خودرو را تا پایان سال جاری در دستور کار دارد همچنین برنامه‌های دیگری برای بهبود شرایط این صنعت تا سال 1401 و 1402 اجرایی می‌شود.
نمایندگان مجلس با واردات خودرو موافقت کردند/ اصلاحات ماده ۴
نمایندگان مجلس با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان با ۱۷۲ رأی موافق موافقت کردند.
دادخواهی فعالان بازار سرمایه از رئیس‌جمهوری
فعالان بازار سرمایه در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به افزایش فشارها برای توزیع رانت در برخی صنایع بورسی، خواستار حذف قیمت‌گذاری دستوری شدند.
کنترل بازار با قیمت گذاری دستوری ممکن نیست
کاهش مداخله در قیمت‌گذاری‌ها، باید در تمامی چرخه تولید و توزیع کشور شکل بگیرد و به طور قطع نمی‌توان انتظار داشت با قیمت گذاری دستوری، بازار سرمایه و دیگر بازارها به رشد و تحول مورد انتظار برسند.
شاسی بلند تمام برقی بنز، در جاده ها می تازد
مرسدس مدلهای لوکس برقی را برای داخل و خارج از جاده ارائه خواهد داد.
اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروها و علت گرانی دوباره محصولات
عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار دلیل گرانی اخیر محصولات را افزایش دوباره نرخ دلار در بازار آزاد اعلام کرد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
دو خودروساز بزرگ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
قیمت‌گذاری ناموفق سبب ایجاد بحران در صنعت خودروسازی شده و هر دو خودروساز بزرگ را مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کرده است. با ادامه این شرایط، فروپاشی صنعت خودروسازی کشور محتمل است.