10:03 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خیار

بررسی سرنوشت طرح‌های کلان ملی معاونت علمی/اجرای کند تورین ملی به دلیل کمبود اعتبارات
نماد برتر- رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سرنوشت برخی از طرح‌های کلان گفت: اجرای طرح تورین ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم با کندی در حال اجراست و در زمینه تولید رادیوداروها قرارداد جدیدی به امضا رسیده است، علاوه بر آن در زمینه زباله‌سوزها نیز مذاکراتی انجام شده؛ ولی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی که می‌طلبد، این مذاکرات تاکنون به انعقاد قرار نرسیده است.
جدیدترین قیمت میوه و صیفی/ نوبرانه‌ها در سراشیبی
نماد برتر- این روزها بازار میوه و صیفی نسبت به ماه های گذشته قدری آرام گرفته است و با ورود انبوه میوه های نوبرانه به بازار، قیمت این اقلام رو به کاهش است.
جدیدترین قیمت میوه و صیفی در بازار
نماد برتر- اگرچه بازار میوه و صیفی در روزهای اخیر آرامش نسبی داشته و برخی اقلام حتی تا ۲هزارتومان نیز کاهش قیمت داشته اند اما لیموشیرین، لیموترش و فلفل دلمه از این قاعده مستنثی شده و در حال رقابت با یکدیگرند.
قیمت موز، شلیل و خیار کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: قیمت میوه در بازار به خصوص موز، شلیل و خیار در ایام محرم کاهش می‌یابد.
توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر
پایگاه خبری راد: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی وزارتخانه توسعه گیاهان دارویی کم آب بر در کشور است، افزایش اشتغال و رونق تولید در توسعه گلخانه‌ها را نیز یکی از راه‌های بسیار علمی و به صرفه در بخش کشاورزی عنوان کرد.
بازار مملو از میوه است/ قیمت گوجه و پیاز نزولی است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میوه و سبزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار مملو از میوه است ضمن آنکه قیمت محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز نزولی شده است.
گرانی ۵۰۰ درصدی پیاز و سیب‌زمینی
پایگاه خبری راد: در سه ماه اول امسال قیمت سیب‌زمینی و پیاز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.
اختلاف نرخ میوه از میادین تا سطح شهر + قیمت‌ها
پایگاه خبری راد:بررسی بازار میوه نشان از آن دارد که همچنان قیمت میادین و سطح شهر تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند و از سوی دیگر با وجود نظارت و اعمال جریمه از سوی دستگاه‌های نظارتی، همچنان برخی از واحدهای صنفی از ارائه فاکتور و نصب برچسب قیمت خودداری می‌کنند.
اختلاف قیمت همچنان زیاد است!
پایگاه خبری راد: بررسی قیمت میوه در سطح شهر تهران حکایت از آن دارد که قیمت برخی از اقلام میوه در نقاط مختلف شهر متفاوت است. این در حالی است که اختلاف قیمت میوه در سطح شهر و میادین هم چندان منطقی نیست.
برداشت این روزهای مرغوبترین خوشمزه های کویر
پایگاه خبری راد: هرچند امسال باغات میوه ابرکوه از خسارت سرمازدگی مصون ماندند ولی به گفته متولیان این بخش، در برخی مناطق این شهرستان طوفان به باغ‌های گوجه‌سبز بعضاً تا ۷۰ درصد و به باغات زردآلو ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد کرده است.
افزایش ۴۶۰ درصدی قیمت "پیاز" در یکسال
پایگاه خبری راد: طبق اعلام مرکز آمار، در فروردین امسال پیاز بیشترین افزایش قیمت را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته که ۴۵۹.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.
رشد ۶۲ درصدی ارزش صادرات غیر نفتی بوشهر به قطر
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر از رشد 62 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی گمرکات بوشهر به قطر در سال گذشته خبر داد.
ریز ذرات معادن برای منطقه ما آسیب زا است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رئیس جمهور برای پرداخت خسارات سیل مانند سال ۹۵ مردم را سه سال را منتظر نگذارید. شما به آنها وعده داده‌اید.
نقش نان و گوشت و تخم مرغ در مصرف آب کشور
پایگاه خبری راد: نتایج یک پژوهش نشان داده تغییر رژیم غذایی مردم نسبت به گذشته تاثیر زیادی در افزایش مصرف آب داشته است.
بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: غذا یک محصول اقتصادی اساسی است اما همه کشورها عملکرد یکسانی در زمینه تولید مواد غذایی ندارند و شمار معدودی هستند که در این عرصه پیشتاز هستند.