07:28 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خیار

۲۸۸ قیمت ۲۴ کالای خوراکی در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: در ۱۲ ماهی که در سال ۱۳۹۷ گذشت قیمت ۲۴ قلم کالای خوراکی مورد استفاده مردم به گونه‌ای تغییر کرد که گاها قیمت‌ برخی کالاها تا حدود چهار برابر نیز افزایش داشته است.
تورم سال ۹۷ حدود ۲۷ درصد
پایگاه خبری راد: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٧ به ۲۶.۹ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٢٣.٥ درصد) ٣.٤ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
کاهش قیمت سیب زمینی و پیاز در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز برداشت سیب زمینی و پیاز از استان‌های تولیدی خبر داد و گفت که در روزهای آینده قیمت سیب زمینی و پیاز کاهش پیدا کرد.
تورم ۵ تا ۲۳۰ درصدی خوراکی‌ها + جدول
پایگاه خبری راد: آمار رسمی از تورم بین پنج تا ۲۳۰ درصدی کالاهای خوراکی در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با همین ماه در سال گذشته حکایت دارد.
تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج/تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به تولید آنزیم‌های نوترکیب دارویی در سلول هویج، از "تولید نانوکود آهسته رهش" و "تولید نانوسیلیکا از کاه و کلش برنج و پوشش‌های نانویی افزایش دهنده ماندگاری مواد" به‌عنوان دستاوردهای بخش نانوفناوری این پژوهشگاه خبر داد.
دلارهای صادراتی کاهو را گران کرد
پایگاه خبری راد: بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که افزایش قیمت کاهو در روزهای گذشته به واسطه کاهش عرضه به دلیل افزایش حجم صادرات این محصول به کشورهای همسایه به خصوص عراق بوده است.
رشد قابل توجه صادرات ایران به روسیه
پایگاه خبری راد: ایران در طول سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته رقم صادرات خود به روسیه را در حد قابل توجهی افزایش دهد.
عرضه گیلاس در روزهای سرد بهمن ماه!
پایگاه خبری راد: گشت‌وگذاری در بازار میوه و تره‌بار نشان می‌دهد که معضلاتی همچون قاچاق میوه به داخل همچنان ادامه دارد. نمونه آن عرضه میوه گیلاس در قلب زمستان آن هم با قیمت‌های نجومی است.
توان مقابله با افزایش نرخ میوه را نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: در حال حاضر بیشتر میوه و سبزی موجود در بازار صادر می‌شود و تا زمانی که جلو صادرات از سوی دولت گرفته نشود نمی توان با افزایش قیمت‌ها مقابله کرد.
کارخانه گیاهی که درب و پنجره ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: به دلیل اینکه در این استان مناطق گرم و سرد در فاصله چندین کیلومتری از هم واقع شده است باید مکان یابی مناسب برای کاشت گلخانه مدنظر قرار گیرد تا بهترین بهره‌وری را از محیط منطقه گلخانه‌ای داشته باشیم.
افزایش ۲۳ درصدی صادرات سیب درختی در ۹ ماهه امسال
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت گفت: براساس آمار گمرک ایران صادرات محصول سیب درختی طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.
وجود 15 هزار هکتار گلخانه در سطح کشور
پایگاه خبری راد: با اینکه قیمت‌ها در اوراق تسهیلات مسکن نسبت به اوایل سال جاری با کاهش روبرو شده، بسیاری از متقاضیان وام مسکن معتقدند که با توجه به قیمت فزاینده مسکن در ماه‌های اخیر عملا نمی‌توانند با مبالغ این وام، خانه بخرند که این موضوع تقاضا در اوراق تسهیلات مسکن را کاهش داده است.
صادرات میوه و تره‌بار افزایش یافت
پایگاه خبری راد: دبیر میز میوه و تره‌بار سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در ۹ ماهه سال جاری صادرات محصولات میوه و تره‌بار با رشد ۵۴ درصدی همراه بوده است.
 زعفران در فضای مریخی تولید می شود!
پایگاه خبری راد: یک جوان ماکویی دست به یک کار خلاقانه زده و تنها با 5 میلیون تومان هزینه، فضایی را با شرایط کشت گیاه در مریخ بوجود آورده و زعفران را با استفاده از روشی نوین، بدون استفاده از خاک ( هواکشت) در گوشه‌ای از حیاط منزلش کشت کرده است.
رب و موز بیشترین تورم را به خود اختصاص دادند
پایگاه خبری راد: رب گوجه‌فرنگی با ٢٤٨,٧ درصد افزایش قیمت و موز با ١٥٦.٤ درصد افزایش قیمت، بیشترین تورم نقطه به نقطه را در آذر امسال تجربه کرده‌اند.