20:34 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دپو

فسادزا بودن «قیمت گذاری» اثبات شده است/ دولت بر بازار نظارت کند نه دخالت
نماد برتر- مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گویی به تشریح فسادزا بودن تکلیف قیمت کالاها در کف یا سقف قیمت، تجربه شکست خورده در کنترل دستوری قیمت محصولات پتروشیمی و لزوم پرداختن دولت به وظیفه سیاست‌گذاری و نظارتی به جای دخالت در قیمت‌ها پرداخت.
وضعیت کالاهای دپو شده و موجودی انبارها
نماد برتر - موجوی کالاهای اساسی در گمرک و بنادر به همراه کالای موجود در ۳۲ شناور به ۵.۶ میلیون تن رسیده است.
اهمیت بازرسی و فراوری آهن‌ قراضه در تولید انواع محصولات فولاد مبارکه
نماد برتر- فورمن بازرسی آهن ‌قراضه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه درباره اهمیت بازرسی و فراوری آهن ‌قراضه در تولید انواع محصولات فولادی و ویژگی های محموله ها توضیحاتی ارائه کرد.
اقدامات واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک بورسی
نماد برتر- مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد از ایجاد اقدامات لازم برای واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، تجارت و ملت در قالب صندوق دارا سوم خبر داد.
مکاتبات گمرک و بانک مرکزی برای کالاهایی که ترخیص نشد
نماد برتر- ابعاد تازه از تامین ارز ۱.۳ میلیارد دلاری/ ۹۰ درصد کالاها ترخیص شد
از کالاهای رسوب کرده در گمرک چه خبر؟
نماد برتر - انباشت و رسوب کالا در بنادر و گمرکات از نیمه دوم سال ۹۷ به چالشی جدی تبدیل شد، چراکه تا قبل از آن کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه تولید و واسطه‌ای تقریبا بدون توقف طولانی‌مدت ترخیص می‌شدند.
آمار تولید و فروش سه خودروساز بورسی با انبار ۱۵۲ هزار خودرو در پارکینگ
نماد برتر- آمارهای تولید و فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو نشان می‌دهد طی هشت ماه سال‌ جاری ۱۵۲ هزار خودروی تولید شده در پارکینگ کارخانه‌ها متوقف مانده است.
بنابر تصمیم جلسه مورخ 9 آذر ستاد لجستیک مقابله با کرونا
نماد برتر- قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو کاهش یافت.
صدور اظهارنامه ترخیص بیش از ۷۸ هزار تن کالاهای اساسی در گمرکات هرمزگان+فیلم
نماد برتر- مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد: بیش از ۷۸ هزار تن اظهارنامه برای ترخیص کالاهای اساسی صادر شده که در حال طی کردن تشریفات گمرکی خود هستند و در سریعترین زمان ممکن به بازار خواهد رسید.
واردات کالای ممنوعه در سکوت!
نماد برتر- ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته‌اند. در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می‌شود که آیا باز هم نمونه‌های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟
جزئیات سه تصمیم جدید در زمینه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی
نماد برتر- عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران از اتخاذ سه تصمیم جدید در زمینه واردات محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد که مهم‌ترین آن مربوط به کالاهای دپو شده در گمرکهاست.
ماجرای بنز، بی ام دبلیو و پورشه های غیراستاندارد!
نماد برتر- اعلام غیر استاندارد بودن خودروهای بنز، پورشه و... در حالی حاشیه ساز شده که طبق اعلام مسئولان مربوطه، سازمان ملی استاندارد طی نامه‌ای رسمی به سازمان اموال تملیکی عدم تائید این خودروها را اعلام کرده است. بر این اساس، اکنون ۱۴۰۰ خودرو خارجی با استاندارد یورو ۵ فقط به دلیل عدم مجوز سازمان استاندارد بلاتکلیف مانده و امکان تعیین تکلیف، ترخیص یا فروش آنها وجود ندارد.
موافقت سازمان محیط زیست با شماره‌گذاری رنوها به شرط عرضه با مدل ۹۸
نماد برتر- به دنبال از سرگیری شماره‌گذاری خودروهای رنو دپو شده در پارکینگ‌های پارس‌خودرو، معاون مهندسی شرکت پارس‌خودرو، با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های زیست محیطی با شماره‌گذاری رنوهای دپو شده با مدل سال ۱۳۹۹ موافقت نشد، اعلام کرد که موافقت سازمان محیط زیست با ترخیص و شماره‌گذاری این خودروها مشروط به عرضه با مدل سال ۱۳۹۸، اخذ شده است.
هشدار به صاحبان کالاهای دپو شده
نماد برتر- بعد از اجرای مصوبات اخیر در رابطه با رفع موانع ترخیص کالا های دپو شده و تسهیل فرایند، درصورت عدم ورود صاحبان کالاهای مشمول گمرک نسبت به متروکه کردن کالاها اقدام می کند.
 قیمت گذاری تایر آزاد شد + مصوبه
با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گذاری تایر آزاد و درباره لاستیک های سنگین در حال انقضا نیز تصمیم گیری شد که خبر خوشی برای چند شرکت بورسی است.