10:47 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دپو

۹۱ هزار تن برنج ترخیص شد
نماد برتر- بعد از توافقات صورت گرفته در رابطه با تعیین تکلیف برنج‌های دپو شده در گمرک و حواشی که پشت سر گذاشت طی روزهای گذشته ۹۱ هزار تن برنج از بنادر و گمرکات ترخیص شده است.
شکایت محیط زیست از عاملان آلودگی هوای بیدخون
نماد برتر-در پی وقوع آلودگی شدید هوا در حوالی شهر بیدخون در شهرستان عسلویه، و ایجاد آلودگی هوا ناشی از سوزاندن پسماندها، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه با شناسایی منابع آلودگی، علیه عاملین آلودگی هوا شکایت کرد.
آخرین گزارش از موجودی کالاها در آستانه ترخیص میلیونی
نماد برتر- در حالی به دنبال مصوبات اخیر برای تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر ، ترخیص این کالاها در دستور کار قرار گرفته است که طبق اعلام معاون فنی گمرک، در حال حاضر حدود ۷.۳ میلیون تن کالای اساسی و غیراساسی و همچنین ۹۹ هزار کانتینر در گمرکات و بنادر موجود است.
رشد تولید ۱۳ درصدی با تولید بالغ بر ۴۹۶ هزار دستگاه
نماد برتر- اعلام صورت‌های مالی خودروسازان بزرگ کشور به بورس نشان می‌دهد که تیراژ تولید آن‌ها در هفت ماه سال جاری در مجموع از ۴۹۶ هزار دستگاه انواع خودرو عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی را رقم زده است.
افزایش ۱۳۶ درصدی قیمت برنج خارجی/ وارداتی ها در راه بازار
نماد برتر- روند افزایشی قیمت برنج‌های خارجی که از چند ماه پیش آغاز شده بود، در نهایت به گرانی آن تا ۱۳۶ درصدی نسبت به پارسال منتهی شد و این در حالی است که بعد از برطرف شدن موانع ترخیص برنج‌های دپو شده در گمرک، اکنون به تدریج در حال ورود به بازار است.
همه راه های ترخیص فوری میلیون ها تن کالا/ شروع از فردا
نماد برتر- آنطور که معاون فنی گمرک می گوید با تسهیلات و راهکارهایی که برای تسریع در ترخیص میلیون ها تن کالا پیش بینی شده و از روز شنبه اجرایی می شود حدود ۶۰ درصد کالاهای اساسی و ۷۰ درصد کالاهای غیر اساسی و مواد اولیه تولید امکان ترخیص فوری دارند، از این رو صاحبان کالا باید به سرعت نسبت به انجام فرایند ترخیص اقدام کنند.
ادامه حواشی ترخیص کالا/ این بار مناقشه ۲۰ میلیارد دلاری!
نماد برتر- ظاهرا قرار نیست حواشی پیرامون کالاهای دپو شده و ترخیص آن از گمرک و بنادر تمام شود و بار دیگر بین دستگاه های مربوطه اختلاف نظرهایی در رابطه با تامین ارز و ترخیص کالا وجود دارد؛ این بار برای تامین ارز ۲۰ میلیارد دلاری که بانک مرکز مدعی آن شده ولی گمرک مستندات آن را خواسته است.
افزایش قیمت دلار ربطی به ترخیص اخیر کالا از گمرک ندارد
نماد برتر- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید آنچه که در روزهای گذشته در ترخیص کالاها از گمرک اجرایی شده، ارتباطی با افزایش قیمت ارز ندارد و نباید به مردم آدرس غلط داد.
بانک مرکزی پیگیر کنترل تورم و تقویت ارزش پول ملی است
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی پیگیر سیاست ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.
جزئیات ترخیص فوری کالاهای رسوبی از گمرکها
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی با اخذ تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد ۹۰ درصد ترخیص می‌شود تا کالاهای رسوبی در گمرکها وارد چرخه تولید و بازار شود.
قلمروی «خوشگل»ها ۱۰ ساله شد!
نماد برتر- محبوب‌ترین اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس در جهان، از روزهای اولی که به عنوان یک فضای هنری بازیگوشانه ظهور کرد تا این اواخر با موج اینفلوئنسرها و استخرهای بادی، خوب و بد را در جامعه دگرگون کرده است.
جزئیات مصوبات جدید برای ترخیص فوری کالا/ موانع ارزی برداشته شد
نماد برتر- براساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تصمیماتی در رابطه با تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر اخذ شده که در اهم آن با رفع موانع ارزی ترخیص کالا از محل ارز متقاضی صادراتی، ارز اشخاص یا به صورت صادرات مقابل واردات نیز انجام خواهد شد.
جنجال برنج های دپو شده جمع شد/ ترخیص از امروز
نماد برتر- بعد از مدتها حاشیه و اختلاف نظر درباره تامین ارز و ترخیص برنج های دپو شده در گمرک و بنادر، در نهایت به دنبال اعلام گمرک مبنی بر متروکه کردن برنج هایی که در آستانه فاسد شدن قرار دارند، صدور کد رهگیری بانک برای این محصول، تسریع و ترخیص از امروز آغاز خواهد شد.
گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در اولین نشست کمیته پایش تجارت خارجی کشور گفت: روند رشد صادرات در تمامی کالاهای غیرنفتی آهنگ مثبتی دارد و با گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، این روند مثبت استمرار خواهد یافت.
۷۰ واحد تولیدی نساجی نیمه‌تعطیل شدند
نماد برتر- در حالی اخیرا وضعیت ۲۰۰ هزار تن برنج دپو شده در گمرک‌ها و رو به فساد رفتن آن حاشیه ساز شده که ماجرای دپو و موانع ترخیص فقط به برنج ختم نشده و بخش عمده کالاها دست کمی از آن ندارند؛به طوری که با عدم ترخیص مواد اولیه تولید، بخش عمده ای از تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه شده اند؛ تا جایی که گزارشها حاکی از آن است که حدود ۷۰ تولیدی در حوزه نساجی نیمه تعطیل و برخی واحدها به مرز تعطیلی رسیده اند.