00:28 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قم

پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
لبخند سبز شاخص به قرن جدید
نماد برتر- در جریان معاملات آخرین روز سال (شنبه، ۲۸ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۷۲ واحد افزایش، به رقم ۳۴۸ هزار و ۲۷۰ واحد را به ثبت رساند.
همراهی پرسنل بانک ایران زمین، در مراسم درختکاری
نماد برتر- به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بانک ایران زمین، با مشارکت پرسنل خود مراسم کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در استان ها را برگزار کرد.
سایه سنگین مذاکرات روسیه و اوکراین بر قیمت نفت
نماد برتر- در پی بحبوحه مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه‌های جدید کووید-۱۹ در چین - که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد، نفت آمریکا روز گذشته، دوشنبه، با سقوط بیش از ۸ درصد به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.
پالایش بندرعباس سوار بر اسب خوش‌بختی!
نماد برتر- نگاهی به میزان درآمدزایی هفتگی این شرکت، حاکی از آن است که این رشد بالغ بر رقمی معادل ۸۱ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان می‌شود که نسبت به هفته گذشته، ۱۶ درصد رشد درآمدی را می‌توان مشاهده کرد.
بازگشت «وزمین» به مدار سبز
نماد برتر - پس از اصلاحی اندک در شاخص نماد «وزمین»؛ نمودارها از بازگشت به موقع این سهم به مدار صعودی خبر می دهند.
چشم انداز نفت در سایه جنگ اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین دوباره با یک جهش همراه شد. موج تحریم‌های بازدارنده علیه روسیه، درگیری در تاسیسات نفتی و گازی اوکراین و دستور پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برای آماده باش کامل بازدارندگی هسته‌ای از مهم ترین عوامل تعیین کننده بازار در هفته جدید هستند. در ادامه هفته سرمایه‌گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس خواهند بود که در صورت غلبه اراده روسیه ممکن است به رشد قیمت نفت دامن بزند.
تأسیس ۲ اداره جدید و تعلیق ۵ ماده حاکمیت شرکتی
نماد برتر- هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی دو اداره جدید در معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران تحت عنوان اداره «میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران» و اداره «نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی» موافقت کرد و همچنین اعمال حدود ۵ ماده حاکمیت شرکتی تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمد.
تکرار قصه سقوط بیت کوین ادامه دارد؟
نماد برتر- فیزیکدانان بر این باورند که هرچه بالا رود، باید پایین آید و این موضوع درباره ارز دیجیتال پرمعامله جهان یعنی بیت کوین نیز درست است. یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هشدار داد که بیت کوین ممکن است با کاهش اندک و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس، به سطوح پایین‌تری سقوط کند.
تقدیر از شعب برتر بانک ایران زمین
نماد برتر - دوازدهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانکها و موسسات اعتباری کشور با عنوان “آموزش و توسعه منابع انسانی” در موسسه عالی آموزش بانکداری ایران برگزار شد.
 میلیاردرهای جهان ۵ تریلیون دلار ثروتمندتر شدند
نماد برتر- نتایج یک بررسی نشان داد میلیاردرهای جهان با نرخ کم سابقه ای در تاریخ بشری به ثروتشان اضافه کردند.
 رونق رمزارزها ادامه دارد؟
نماد برتر- به نظر می‌رسد رونق تجارت رمزارزها در بریتانیا که با تبلیغات همراه شده است با محدودیت‌های بیشتری روبرو شود زیرا ناظر مالی این کشور اعلام کرد که قوانین مربوط به بازاریابی دارایی‌های رمزارزها را تشدید خواهد کرد حتی می‌تواند محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری اعمال کند.
تغییرات قیمت دلار طی دو دهه/ رشد ۳۵ برابری
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران از ۸۰۰ تومان در سال ۱۳۸۱ به ۲۸ هزار و ۲۹۳ تومان تا پایان آذرماه سال جاری رسیده که در این فاصله، تقریبا ۳۵ برابر شده است.