22:49 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

واردات

رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد
نماد برتر- گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.
قبوض نجومی برق در انتظار خانه های اسپیلت دار
نماد برتر- تعرفه های برق در سال های اخیر سبب رویکرد بسیاری از سازندگان مسکن به نصب سیستم های سرمایشی-گرمایشی موسوم به داکت اسپلیت به جای کانال کشی و نصب کولرهای آبی شده، این در حالی است که با اجرای آئین نامه برقی دولت از ابتدای بهمن ماه، از این پس معادلات تعیین نرخ برق برای دارندگان این سیستم ها به گونه دیگری رقم خواهد خورد.
احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
 بدهی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به ۳۵ میلیارد دلار رسید
نماد برتر- بدهی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا سال میلادی گذشته ۱.۲ درصد معادل حدود ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و به ۳۴.۹ میلیارد دلار رسید.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
صنایع مولد کشور به خانه تکانی نیاز دارند
به گزارش نماد برتر، اقتصاد هر کشوری بر اساس میزان تولید و حرکت اقتصادی آن سنجیده می شود یعنی شما نمی توانید از کشوری که فعالیت اقتصادی آن بر پایه دلالی، واردات، مونتاژ و فروش بنا نهاده شده است توقع رشد و توسعه داشته باشید.
تغییر نام شرکت سرمایه گذاری ایرانیان
شرکت " گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان "با نماد پترول به شرکت" گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس " تغییر نام داد
تراز مثبت؛ مُسکنی برای اقتصاد کشور
اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه‌ دقیقی طراحی کند که منابع و مصارف با هم، تراز داشته باشند، سایر بنگاه‌های اقتصادی هم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور قدم بر می‌دارند.
از حذف قیمت‌گذاری دستوری تا نگرانی بابت قدرت خرید مردم
حذف قیمت‌گذاری دستوری در کشور ضمن مدیریت اقتصاد، فساد و قاچاق را در کشور کاهش می‌دهد اما باید سازوکارهای درست و منطقی پیش از عملیاتی کردن این مهم اندیشیده شود تا معیشت مردم بیش از پیش دچار مشکل نشود.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
" شکام " به ترکیه و عراق مواد دارویی صادر کرده است
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت:
اثر رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها
این روزها رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها تاثیر زیادی گذاشته، به طوری که نرخ گاز در آمریکا در ابتدای مارس ۲۰۲۱ (حدود ۸ ماه گذشته) ۲.۵ دلار بود که با رشد ۱۵۰درصدی به ۶.۲ دلار رسیده است.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
نگاه مثبت مجلسی‌ها به طرح ساماندهی خودرو
در صورت تصویب و اجرای طرح ساماندهی خودرو ، شاهد توازن در نظام عرضه و تقاضا، خروج بازار از انحصار، رقابتی شدن تولیدات و ارتقای کیفی خواهیم بود.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ آغازی بر حذف رانت و احتکار
با حذف ارز ترجیحی و واقعی شدن بهای تمام شده، شرکت‌های بورسی نه تنها از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند بلکه می­‌توانند با افزایش حاشیه سود و بهای تمام شده واقعی، درآمدهای عملیاتی خود را بهبود بخشیده و آن را وارد چرخه اقتصادی شرکت کنند.