13:43 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آمریکا

تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
 بدهی شرکت نفتی دولتی ونزوئلا به ۳۵ میلیارد دلار رسید
نماد برتر- بدهی شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا سال میلادی گذشته ۱.۲ درصد معادل حدود ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و به ۳۴.۹ میلیارد دلار رسید.
تغییرات قیمت دلار طی دو دهه/ رشد ۳۵ برابری
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران از ۸۰۰ تومان در سال ۱۳۸۱ به ۲۸ هزار و ۲۹۳ تومان تا پایان آذرماه سال جاری رسیده که در این فاصله، تقریبا ۳۵ برابر شده است.
سیر تا پیاز یک فرمول: سودآوری متانولی‌ها سربه‌سر؛ سایر صنایع بی‌تأثیر
با بررسی شرکت‌ها با شرایط فعلی به این نتیجه می‌رسیم که، در حال حاضر با قیمت دلار فعلی و قیمت های جهانی فعلی، تاثیر معناداری برای سودآوری صنعت فولاد و اوره ساز اتفاق نیفتاده و فقط صنعت متانول در وضعیت زیان و سر به سر قرار گرفته و مابقی صنایع هم تاثیر زیادی نمی گیرند.
مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
صنایع مولد کشور به خانه تکانی نیاز دارند
به گزارش نماد برتر، اقتصاد هر کشوری بر اساس میزان تولید و حرکت اقتصادی آن سنجیده می شود یعنی شما نمی توانید از کشوری که فعالیت اقتصادی آن بر پایه دلالی، واردات، مونتاژ و فروش بنا نهاده شده است توقع رشد و توسعه داشته باشید.
دست‌اندازهای کوتاه در مسیر بازیابی پساکرونا
نشانه‌هایی که از وضعیت جهان به گوش می‌رسد حاکی از این است که اقتصاد جهانی بازیابی شده و به سال های قبل از کرونا برگشته اما هنوز در مسیر احیای شرایط دست‌اندازهایی وجود دارد.
نوسان محدود دلار زیر سایه اخبار برجام
به نظر می رسد امروز دوشنبه 10 آبان 1400 بازار ارز تهران باز هم در گیر و دار بررسی شرایط تازه مذاکرات برجام باشد. اگر سیگنال مثبتی از سوی طرفین آمریکایی و اروپایی منتشر شود،‌احتمال افت قیمت دلار وجود خواهد داشت.
حرکت معکوس طلا و نفت
قیمت نفت در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، پس از اینکه چین اعلام کرد ذخایر بنزین و گازوئیل را برای افزایش عرضه آزاد کرده است، کاهش یافت و این در حالی است که سرمایه‌گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس در ۴ نوامبر، موقعیت های خرید خود را کاهش دادند.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
اثر رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها
این روزها رشد قیمت انرژی بر کامودیتی‌ها تاثیر زیادی گذاشته، به طوری که نرخ گاز در آمریکا در ابتدای مارس ۲۰۲۱ (حدود ۸ ماه گذشته) ۲.۵ دلار بود که با رشد ۱۵۰درصدی به ۶.۲ دلار رسیده است.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
سه عامل جدید برای صعود قیمت دلار
بخشی از فعالان بازار اعتقاد دارند در صورتی که در روز جاری حواله درهم به بالای سطح 7 هزار و 500 تومان برود، خریداران ارزی قدرت خواهند گرفت و در غیر این صورت، قیمت دلار می تواند به سوی حمایت 27 هزار و 150 تومان بار دیگر حرکت کند.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.