01:56 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوره

تکرار روند نزولی کسب درآمدهای "کرماشا"
میزان درآمد‌های صنایع پتروشیمی کرمانشاه در مردادماه از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به‌دست‌آمده است.
نگاه امیدوارانه صنایع بورسی به پیمان شانگهای
گام‌های سیاسی همسو با منافع اقتصادی می‌تواند به بهبود وضعیت شرکت‌ها و کسب و کارها، از جمله شرکت‌های بورسی منجر شود؛ فرهنگ حسینی، عضویت در پیمان شانگهای را اقدامی همسو با توسعه صنایع بورسی می‌داند و می‌گوید: «هرگونه تسهیل دولت‌های حاضر در پیمان شانگهای در واردات محصولات می‌تواند گام موثری در بهبود صادرات و کسب درآمدهای ارزی به خصوص برای شرکت‌های فعالان در بورس تهران و فرابورس ایران باشد.»
رانت و سود دلالان پایان یافت
سیمان صنعتی است که همواره مورد ظلم واقع‌شده و فعالان این صنعت همواره گلایه‌های بسیاری دارند.
اظهارنظر حسابرس " آبادا " بر گزارش توجیهی افزایش نقدینگی
حسابرس و بازرس قانونی بر گزارش توجیهی هیات مدیره شرکت تولید نیروی برق آبادان در خصوص افزایش سرمایه اظهارنظر کرد.
«سبد مشاع»، ابزاری ویژه در راه بازار سرمایه
«سبد مشاع»، امکان سرمایه‌گذاری برای گروهی از افراد را فراهم می‌کند که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند آینده سبدگردانی در کشور را تغییر دهد و به کارایی هرچه بیشتر بازار سرمایه کمک کند.
حرکت متوازن؛ رمز توسعه بازار سرمایه
بازارسرمایه با حرکت روی ریل توازن می‌تواند محور توسعه بازارهای دیگر را رقم بزند. الگوی توسعه پیچیده نیست و بازارهای مالی کشورهای توسعه‌یافته سال‌هاست روی همین مدل حرکت می‌کنند.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
عرضه ۱۷۸ هزار تن میلگرد و تیرآهن در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه میزبان عرضه ۱۳ هزار و ۳۵۱ تن تیرآهن و ۱۶۵ هزار و ۴۲۲ تن میلگرد، است.
تصور رشد پرشتاب شاخص مشابه سال ٩٩؛ اشتباه است
بازار سرمایه مزایای قابل توجهی نسبت به بازارهای رقیب دارد که تحت تاثیر چنین موضوعی بازدهی بالاتری در بلندمدت به سرمایه گذاران می‌دهد اما سرمایه‌گذاران از حرکت صعودی بازار انتظار رفتار مشابه سال گذشته نداشته باشند.
رکوردی جدیدی که "شیراز" برجای گذاشت
پتروشیمی شیراز در مردادماه میزان فروش محصولات خود را برابر با ۱۸۸.۲۴۵ تن اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۵۷۳.۶۶۹ تن گزارش‌شده است.
ایست و عقب نشینی درآمدهای "خراسان" پس از ۴ ماه
فروش محصولات پتروشیمی خراسان در مردادماه سال جاری برابر با مردادماه سال جاری برابر با ۳۲.۷۵۷ تن بوده است.
درآمد‌های "کرماشا" در تیرماه ۲۷ درصد کاهش پیدا کرد
صنایع پتروشیمی کرمانشاه در تیرماه میزان فروش محصولات خود را برابر با ۶۲.۳۰۳ تن اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۲۴۱.۶۱۴ تن گزارش‌شده است.
تسهیل و تقویت فرهنگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
رفع انحصارگرایی از نهادهای مالی، رفع محدودیت و تسهیل نوآوری و خلاقیت برای شرکت‌های استارت‌آپی، رفع محدودیت برای اپلیکیشن‌های پرداختی و بانکی، افزایش ضریب نفوذ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و منطقی‌تر شدن بازار سرمایه از جمله نکات مثبت و نتایج دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.
فولاد هوشمند در کلاس جهانی در چشم‌انداز شرکت فولاد مبارکه
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: چشم‌انداز شرکت فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال، «فولاد هوشمند در کلاس جهانی» تعریف شده و ۵ مرداد ماه در تقویم فولاد مبارکه به عنوان «روز هوشمندسازی» نامگذاری شد.