10:47 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اوپک

رشد قیمت نفت
نماد برتر- قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که تحت تأثیر کاهش ذخایر نفت خام انبارهای آمریکا در جلسه معاملاتی دیشب هم به بالاترین سطح در بیش از یک سال اخیر رسیده بود.
رشد قیمت جهانی نفت با پایبندی اعضای اوپک
نماد برتر- قیمت نفت خام در معاملات امروز، با اعلام پایبندی کشورهای اوپک به توافق کاهش تولید، جهش کرد.
پیش بینی رئیس اوپک از نفت ۵۵ تا ۶۰ دلاری به دو دلیل
نماد برتر- رئیس دوره ایی اوپک ضمن پیش بینی افزایش قیمت نفت تا ۵۵ تا ۶۰ دلار از بررسی رویکرد بایدن نسبت به تحریم ایران خبر داد .
پیش بینی ادامه روند فرسایشی بورس و احتمال بهبود اوضاع به شرط چند محرک
نماد برتر- یک کارگزاری وضعیت این هفته بازار سهام با تکیه بر آخرین متغیرهای موثر داخلی و خارجی را فرسایشی پیش بینی و اعلام کرد شاید چند محرک منجر به بهبود اوضاع شود .
واردات نفت آمریکا از عربستان به صفر رسید
نماد برتر- آمریکا که تا چند ماه پیش با سونامی صادرات نفت عربستان سعودی روبرو شده بود، هفته گذشته برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته واردات نفت از این کشور نداشت.
تاثیرات آشوب های آمریکا بر بازار نفت چیست؟
نماد برتر- شب گذشته کشور آمریکا شاهد اتفاقات بی سابقه ای بود، به شکلی که بار دیگر دموکراسی در این کشور زیر سوال رفت، رییس جمهوری آمریکا پیش تر با تحریک طرفداران خود زمینه آشوب های شب گذشته و تسخیر کنگره آمریکا توسط آشوبگران را فراهم کرده که این اقدام آغاز تحولاتی جدی در این کشور خواهد بود به شکلی که از شب گذشته صحبت هایی برای استیضاح و برکناری ترامپ از سوی نمایندگان کنگره و دیگر سیاسیون این کشور مطرح شده است، بی تردید این تحولات بر بازار نفت تاثیراتی خواهد داشت.
افزایش تولید ماهانه اوپک برای ششمین ماه متوالی
نماد برتر- طبق یافته های نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر برای ششمین ماه افزایش یافت که عمدتا به دلیل بهبود بیشتر تولید لیبی بوده است.
اعتراضات آمیکا و قیمت جهانی طلای سیاه
نماد برتر - از شب گذشته صحبت هایی برای استیضاح و برکناری ترامپ از سوی نمایندگان کنگره و دیگر سیاسیون این کشور مطرح شده است، بی تردید این تحولات بر بازار نفت تاثیراتی خواهد داشت.
اوپک پلاس ۲۰۲۱ را با افزایش تولید آغاز می‌کند؟
نماد برتر- با پایان یکی از پرآشوب ترین سالها در تاریخ بازار نفت، اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ با وضعیت ظریفتری روبرو شده است.
ایران صادرات گاز به کشور همسایه را به دلیل بد حسابی کاهش داد
نماد برتر- سخنگوی وزارت برق عراق از کاهش صادرات گاز ایران به این کشور همسایه به دلیل عدم پرداخت صورت حساب‌ ۲.۷ میلیارد دلاری خبرداد.
وعده وزیر نفت به صادرات روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت تا سه ماه آینده !!!
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس از وعده وزیر نفت به صادرات روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت تا سه ماه آینده خبر داد .
کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت روسیه
نماد برتر- آمار گمرکی فدرال روسیه نشان داد صادرات نفت این کشور در فاصله ژانویه تا اکتبر تحت تاثیر تقاضای کمتر و توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.
پیش بینی کارشناس انرژی از اثر کرونا بر نفت ۶۰ دلاری سال آینده
نماد برتر- طبق پیش بینی کارشناس انرژی ، تاثیر واکسن کرونا بر بازار نفت سریع نخواهد بود و در صورت رفع مشکلات، می توان انتظار قیمت ۵۵ تا ۶۰ دلاری را داشت.
دو شرط وزیر نفت برای صادرات ۲.۳ میلیون بشکه‌ای سال آینده
نماد برتر- وزیر نفت با اعلام اینکه ایران برای بازگشت به بازار نفت نیازی به اجازه ندارد از تحقق صادرات ۲.۳ میلیون بشکه‌ای سال آینده به دو شرط خبر داد.
تحلیل کارشناسی از اوضاع بازار نفت
نماد برتر- به دنبال آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ در انگلیس و تصویب قریب الوقوع آغاز یک واکسن در آمریکا و همچنین آتش سوزی یک میدان نفتی در شمال عراق، از هفته گذشته شاهد افزایش قیمت نفت هستیم اما آنطور که کارشناسان می گویند پایداری قیمت نفت تنها به عرضه و تقاضا بستگی دارد و تا زمانی که تقاضا افزایش پیدا نکند قیمت ها پایدار نخواهند بود.