14:42 | پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سکه

ردپای تنش ایران و آژانس در بازار دلار/افزایش قیمت سکه
قیمت دلار آمریکا تحت تاثیر اخبار مربوط به تنش بین ایران و آژانس از مرز 27 هزار و 500 تومان عبور کرد، قیمت سکه همراه با دلار بالا کشید و اندازه حباب آن به 5 درصد نزدیک شد.
فعالان بازار آپشن سکه بخوانند
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای زمان انجام فرآیند تحویل قراردادهای اختیار معامله سکه طلا سررسید شهریور ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
ورود قیمت دلار به کانال 28 هزار /واکنش سکه به رشد قیمت طلا
قیمت دلار 2 درصد رشد کرد و به کانال 28 هزار تومان وارد شد. از سوی دیگر قیمت دلار متشکل نیز 4 درصد افزایش یافت.
مدال طلا معاملات ماهانه گواهی سپرده کالایی به سکه رسید
در جریان معاملات مرداد ماه معامله‌گران تعداد ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۸۸۴ میلیون ریال دادوستد کردند که این آمار معاملاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشد ۱۶ و ۱۵۸ درصدی همراه بوده است.
مبارزه سکه در مقاومت حساس/سکه منتظر رفتار دلار
اگر امروز یک شنبه 31 مرداد 1400 قیمت دلار بتواند خود را بالای مرز ۲۷ هزار تومانی تثبیت کند،‌ تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد شد
روی دیگر بر بازار ارز؛ فشار به قیمت دلار کم می شود؟
آیا اتفاقات مثبت هفته گذشته می تواند از فشار بر قیمت دلار و بازار ارز بکاهد.
بازار رمز ارزها 2 تریلیون دلاری شد/ترس طلا از طالبان
ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده در روز شنبه به بیش از 2 تریلیون دلار رسید این اتفاق اولین بار از اواسط ماه مه بوده است.
احتمال 12 میلیونی شدن قیمت سکه
در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، سکه همراه با رشد نرخ دلار، وارد کانال 12 میلیون تومان شد. در نقاط مقاومتی معامله‌گران برای کسب سود، شروع به فروش خریدهای قبلی می‌کنند. اگر برخلاف این برای بازار سکه بیفتد و در این نقطه حمایت شکل بگیرد و بالای این نرخ تثبیت شود، امکان ورود سکه به کانال‌های جدید را مهیا می‌کند.
تفریح با سرقت ۶۰۰ میلیون دلار توسط هکر‌ها
هکر‌هایی که بزرگترین سرقت تاریخ رمزارز‌ها را انجام دادند با پس دادن یک سوم ۶۱۳ میلیون دلار سرقت شده، اعلام کردند این کار را برای تفریح انجام داده‌اند.
سواد مالی، ازاهمیت تا جایگاه جهانی
سواد مالی تعاریف متعددی دارد که اگر بخواهیم تعریفی کامل از سواد مالی داشته باشیم می توان گفت سواد مالی را توانـایی یـک فـرد در اسـتفاده از دانش و مهارتش برای مدیریت اثربخش منابع مالی خود به منظور امنیـت مـالی در طـول عمـر تعریف کرد. این یادداشت بررسی جامعی از سواد مالی و جایگاه جهانی آن است.
دو متغیر حیاتی در بازار دلار/رابطه هرات با قیمت دلار تهران
افزایشی های بازار ارز اعتقاد دارند که با سقوط هرات افغانستان به دست طالبان، کم کم تقاضای های ارزی در کشور همسایه بیشتر خواهد شد.
ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان در روز صعودی درهم
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
روز سخت برای معامله گران سکه
سکه در معاملات پشت خطی محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست داد. تحلیل گران پیشتر عنوان کرده بودند که فلز گران بهای داخلی با دست دادن حمایت یاد شده می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.
ضربه نزولی به نوسان گیران دلار؟
در اولین روز هفته دو عامل می توانند به عنوان نیروهای مقاوم در برابر فشارهای کاهشی به قیمت دلار ایفای نقش کنند.
صندوق طلا، عاملی تاثیرگذار برای بهبود وضعیت معاملات بازار
اگر آن چیزی که از راه اندازی صندوق طلا مدنظر فعالان بازار است به مرحله اجرا برسد شاهد اثار مثبت این صندوق بر عملکرد بازار طلا خواهیم بود.