12:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پولشویی

شهروند ایرانی با نقض تحریم‌های آمریکا به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم شد
نماد برتر- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: مدیر یک شرکت ایرانی را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است.
برگزاری کارگاه آموزشی بازار سرمایه در وزارت امور خارجه
نماد برتر- کارگاه آموزشی بازار سرمایه برای آشنایی کارکنان وزارت امور خارجه و سفارتخانه های فعال در ایران به مناسبت هفته جهانی سرمایه گذاران «World Investor Week» برگزار شد.
دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیر واقعی ابلاغ شد
نماد برتر- رییس سازمان امور مالیاتی دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی را ابلاغ کرد.
راه‌اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا پایان سال
نماد برتر- نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر از راه‌اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا پایان سال خبر داد.
کارمزد کیف پول الکترونیک با نرخ تورم سالانه تعیین می‌شود
نماد برتر- آنچه ضوابط بانک مرکزی برای صدور کیف پول الکترونیک نشان می‌دهد، شبکه بانکی کشور دارای وظایفی است که باید آن‌ها را به نحو احسنت انجام دهد و در این بین لازم به ذکر است که سقف افزایش موجودی و کارمزدهای کیف، سالانه با نرخ تورم اعلام شده از سمت بانک مرکزی تعیین می‌شود.
پیش فروش‌کنندگان خودرو شرکت‌های لیزینگی نیستند
نماد برتر- دبیر کل انجمن ملی لیزینگ ایران با اعلام اینکه پیش ‌فروش ‌کنندگان خودرو، لیزینگ نیستند و در ایران "شرکت لیزینگ خودرو" داریم، گفت: افرادی که خودرو پیش فروش می‌کنند و یا از عموم مردم با ثبت نام، مبالغی را دریافت می‌کنند شرکت‌های لیزینگ نیستند.
چه موقع بانک‌ها موجودی کیف پول الکترونیک را تامین می‌کنند؟
نماد برتر- دبیر کمیسیون حقوقی بانک‌ها و موسسات اعتباری با تاکید براینکه موجودی کیف پول باید توسط دارنده آن تامین شود، گفت: کیف پول الکترونیکی می‌تواند به عنوان پرداخت تسهیلات بانکی نیز عمل کند و دارنده و کاربر آن با دریافت کیف نوعی تسهیلات از بانک دریافت کند و بابت آن باید به بانک سود پرداخت کند که در این حالت موجودی کیف پول توسط بانک تامین می‌شود. در این راستا، بانک مرکزی باید شرایطی را فراهم کند تا کیف پول الکترونیک نوعی مساعدت مالی در قالب پرداخت اعتباری به مردم برای پرداخت بهای کالاهای مورد نیازشان باشد.
خرید طلا با کارت ملی ارتباطی با اخذ مالیات ندارد
نماد برتر- به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ارائه کارت ملی برای خرید سکه و طلا به منظور جلوگیری از پولشویی بوده و هدف از این اقدام، احراز هویت خریدار است. ضمن اینکه الزام کارت ملی برای خرید طلا با موضوع مالیات ارتباطی ندارد.
شناسایی الکترونیکی مشتریان در بازار سرمایه بلامانع اعلام شد
نماد برتر- مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در موضوع "شناسایی الکترونیکی مشتریان و انعقاد قرارداد الکترونیکی" اعلام شد.
اقدام کم سابقه آمریکا در خصوص تحریم‌های بانکی ایران
نماد برتر- دادستانی فدرال آمریکا در اقدامی کم سابقه پیگیری پرونده اتهامی علیه یک بانکدار ایرانی به جرم نقض تحریم‌های آمریکا را متوقف کرد.
پولشویی به شیوه نوین/ گول دیگران را نخورید
نماد برتر- اگر پولی از مبدا نامشخص به حساب شما واریز و در پی آن تماس برای بازگشت پول با شما گرفته شد، حتما مبلغ مورد نظر را پس از ۴۸ ساعت و دقیقا و فقط به همان شماره کارتی که از آن به حساب شما واریز شده است؛ انتقال دهید.
لیست سیاه FATF با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
نماد برتر- یک عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌های گسترده‌ای که آمریکا علیه اقتصاد ایران وضع کرده، ورود به لیست سیاه FATF، تاثیر منفی ناگهانی یا جدی بر کشور نخواهد داشت اما در بلندمدت نحوه حفظ ارتباط با این نهاد اهمیت فراوانی دارد.
ویژگی‌های ارز دیجیتالی چین از زبان یکی از مقامات
پایگاه خبری راد: یکی از مقامات چینی اعلام کرد ارز دیجیتالی این کشور مشابه ارز دیجیتالی فیس بوک خواهد بود.
سوئیفت ارزهای دیجیتالی تشکیل می‌شود
پایگاه خبری راد: منابع آگاه از تلاش ژاپن برای راه اندازی شبکه پرداخت مبتنی بر ارزهای دیجیتالی توسط ژاپن خبر دادند.
دادستان به موضوع انحصار بازار قطعه‌سازی خودرو ورود کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایجاد انحصار در بازار قطعه‌سازی خودرو را در دایره شمول جرائم متعددی دانست و گفت: مدعی العموم باید به این موضوع وارد شود.