14:42 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
میزان مصرف انرژی در ایران سه برابر کشورهای مشابه است
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این‌که در صورت ادامه وضعیت فعلی، ایران چند سال دیگر به واردکننده انرژی تبدیل می‌شود گفت: میزان مصرف انرژی در ایران در مقایسه با کشورهای مشابه ۳ برابر است.
فقط ۱۲ درصد ایرانیان می‌توانند وام بگیرند
پایگاه خبری راد: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نقد عملکرد بانک‌ها گفت: براساس مطالعات انجام شده تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از وام و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به این تسهیلات سه برابر دهک‌های پایین است.
رواج "اتاق نشینی" در تهران!
پایگاه خبری راد: هزینه‌های زندگی در کلانشهرها تا حدی افزایش پیدا کرده که بنا به اذعان مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری، در شهر تهران "اتاق نشینی" در حال رواج یافتن است.
۲۴ کشور جدید در انتظار توییتر لایت
پایگاه خبری راد: شبکه اجتماعی توییتر به منظور فراگیر شدن بهره‌مندی کاربران در کشورهایی با سرعت پایین اینترنت، قصد دارد نسخه توییتر لایت را در ۲۴ کشور دیگر نیز معرفی و راه‌اندازی کند.
مدیر بعدی صندوق چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار مالی و اداری صندوق بازنشستگی، داشتن دغدغه اشتغال و نگاه کارآفرینی را مهمترین ویژگی مدیرعامل آن برشمرد.
بده بستان انرژی بین ایران و همسایه شمالی
پایگاه خبری راد: یکی از گزینه های روی میز مذاکرات اخیر سران کشورهای ایران و آذربایجان گسترش تعاملات انرژی مخصوصا در بخش سوآپ نفت و گاز و اکتشاف و تولید نفت در حوزه دریای خزر بوده است. البته سابقه این تعامل به سال‌های قبل و قرارداد سوآپی که بین دو کشور امضا شده برمی‌گردد؛ قراردادی که در راستای آن روزانه یک میلیون مترمکعب گاز از ایران به نخجوان صادر می‌شود که این رقم طی ۸ ماه نخست امسال به ۲۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
فیروزه ایران حریف افغانستان هم نشد!
پایگاه خبری راد: با وجود آنکه یکی از تمرکزهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به حوزه معدن ایران با ذخایری غنی است، یکی از سنتی‌ترین و معروف‌ترین محصولات معدنی یعنی سنگ‌های قیمتی، بازارشان را در خارج و حتی داخل از دست داده‌اند و فیروزه‌ ایرانی به نام افغانستان و اسپانیا به دیگر کشورها صادر می‌شود.
بعضی روستاییان با وام نوسازی مسکن، ماشین می‌خرند!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت ساختمان گفت: با توجه به این‌که هیچ نظارتی در ساخت و ساز روستایی نیست، تسهیلاتی که برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۱۳۸۴ به بعد ارایه می‌شود در بسیاری موارد به خرید خودرو یا سایر وسایل اختصاص می یابد.
کاهش ثبت سرعت جاده‌ها پیشنهاد است نه ابلاغیه!
پایگاه خبری راد: رییس سازمان راهداری چند روز قبل در حالی کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها را به عنوان برنامه نهایی و در دست اجرا عنوان کرد که مجری اصلی این برنامه نه تنها اطلاعی از نهایی شدن آن ندارد که حتی اعلام می‌کند این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.
اگر مدارکتان را گم کرده‌اید بخوانید
پایگاه خبری راد: همواره اینگونه اعلام شده که اگر فردی مدرکی از دیگران پیدا کند باید حتما آن را در صندوق پستی انداخته یا به یکی از دفاتر پستی تحویل دهد اما فردی که مدارک خود را گم کرده چگونه می‌تواند از این موضوع مطلع شود که مدارک مد نظر او به دفاتر پستی تحویل داده شده است؟