21:24 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
خودرو مهمترین عامل آلودگی هواست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهای قدیمی و بی‌کیفیت در حال تولید مهمترین عامل آلودگی هوای شهرها هستند.
وعده‌ها دست‌ سیمان‌کاران را نگرفت
پایگاه خبری راد: در حالی که محدودیت‌های صادرات سیمان به عراق ادامه دارد و اخیرا محدودیت‌های صادرات لبنیات هم به آن اضافه شده است، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان معتقد است بیش از اینکه این تصمیمات دولت عراق سیاسی باشد، به خاطر منافع ملی این کشور است و با وجود رایزنی‌ها و وعده‌ها برای حل این مشکل هنوز چیزی دست سیمان‌کاران را نگرفته است.
افزایش نرخ دلار دولتی
پایگاه خبری راد: قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی به ۳۵۱۹ تومان افزایش یافت.
راههایی برای افزایش ایمنی رمزعبور حساب‌های کاربری
پایگاه خبری راد: یکی از راههایی که می تواند به در امان ماندن از خطرات و تهدیدات حملات سایبری و هک شدن در فضای اینترنت، افزایش ضریب ایمنی گذرواژه های صفحات مجازی و حساب های کاربری است.
قطعات اصلی خودروهای خارجی داخلی‌سازی شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: همکاری بین‌المللی در صنعت خودروسازی باید منجر به ارزش‌ افزوده برای کشور شود و با توجه به شرایط فعلی مبنی بر ظرفیت بازار ایران، توجه به تولید مشترک قطعات اصلی خودرو سود بیشتری برای کشور خواهد داشت.
امروز روز "کاسپین" است
پایگاه خبری راد: طبق قرار قبلی و با وعده رئیس کل بانک مرکزی درباره از سرگیری تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان و پرداخت سپرده‌های تا سقف ۲۰۰ میلیون و بالاتر انتظار می‌رود از امروز همزمان با ۲۰ آبان ماه شعب کاسپین آماده اجرای این وعده‌ها باشد.
یک ایده ساده برای ایجاد شغل و افزایش درآمد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این که فضای کسب و کار در داخل کشور نامناسب است، اظهار کرد: یکی از دلایل عمده این مساله نبود احساس امنیت در جامعه است. در همین فضای مجازی با ایجاد محدودیت‌ها احساس امنیت را از فعالان این حوزه سلب می‌کند. نیروی کاری که امنیت و حقوق فردی نداشته باشد نمی‌تواند بهره‌وری و خلاقیت بالایی هم داشته باشد.
افشاگری معاون بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد
«بازی خطرناک با نرخ ارز»؛ این عبارت به‌کاررفته از سوی معاون ارزی بانک مرکزی در دولت دهم، تنها یکی از پایگاه خبری راد: دستاوردهای هشت‌ساله بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد بود؛ روزهایی که بازار ارز با یک دستور فرمایشی بالا و پایین می‌شد و هر روز یک نرخ برای ارز تعیین می‌شد، قیمت ارز لحظه‌ای تغییر می‌کرد و برای گرفتن ارز ارزان، صف‌های طویلی ایجاد می‌شد؛ تا آنجا که به دلیل آنچه مداخله نادرست بانک مرکزی نامیده شد، بازار ارز چنان افسارگسیخته جلو رفت که دیگر از نرخ‌های پایین خبری نبود و دامنه تلاطمات این بازار روز به روز گسترده‌تر می‌شد. اما چرا این اتفاق افتاد؟
جهانگیری به بولیوی می‌رود
پایگاه خبری راد- وزیر امور خارجه بولیوی اعلام کرد: معاون اول رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در چهارمین مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به این کشور سفر می کند.
9 ایستگاه بهره‌برداری شده خط هفت مترو در اولویت ایمن‌سازی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مترو از ایمن سازی 22 کیلومتر از خط هفت مترو با 9 ایستگاه در فاز اول خبرداد.