14:18 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
بعید است طرح کارت خرید کالای ایرانی اجرا شود/ بانک مرکزی به دنبال بهانه‌جویی است
پایگاه خبری راد: سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به این که با اشاره به این‌که بانک مرکزی در ارتباط با طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ به دنبال بهانه‌جویی است، اعلام کرد که به نظر می‌رسد این طرح در سال جاری اجرایی نشود.
وقتی همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد می‌چینیم ....
پایگاه خبری راد: عراق دومین بازار صادراتی ایران به شمار می‌رود و اصلی‌ترین بازار محصولاتی همچون سیمان، محصولات کشاورزی، مواد پروتئینی و مصالح ساختمانی برای تجار محسوب می‌شود اما مدتی است در این بازار صادراتی اما و اگرهای متعددی ایجاد شده است.
کارشناسان به مسئولان اجازه دروغگویی نمی‌دهند/ رشد ۳ ماهه برای صنایع بزرگ بود
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران می‌گوید بدنه کارشناسی مرکز آمار ایران به قدری نسبت به صحت آمارهای ارائه شده از سوی این مرکز مقید است که اگر مسئولی آمار اشتباه ارائه دهد، به او اعتراض خواهند کرد. او همچنین درباره رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال جاری این نکته را مطرح کرد که این رشد مربوط به صنایع بزرگ است و رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط در آن لحاظ نشده است.
تولید اتوبوس افزایش یافت
پایگاه خبری راد: مهر ماه امسال تولید انواع اتوبوس به طور میانگین ۱۰۹.۵ درصد افزایش یافت.
ماهیت قراردادهای موقت باید مشخص شود
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی امیدوار است با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سامانه ثبت قراردادهای کار، نظارت و کنترل بهتری بر انعقاد قراردادهای کار صورت گیرد و کارگران احساس امنیت بیشتری پیدا کنند.
صادرات به روسیه کم شد/ بانک‌های روس هنوز با ما کار نمی‌کنند
پایگاه خبری راد: بر اساس آخرین آمارها واردات روسیه از ایران کاهش‌ یافته اما صادرات روسیه به ایران بیشتر شده است. از سوی دیگر به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، ایران در تلاش است که در زمینه پیمان پولی با روسیه به جای استفاده از یورو و دلار در معاملات، ریال و روبل را در آینده نزدیک جایگزین کند.
افزایش سهمیه واردات نفت غیردولتی در چین
پایگاه خبری راد: چین سهمیه واردات نفت برای پالایشگاه‌های غیردولتی در سال ۲۰۱۸ را ۵۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش داد.
زوم اوپک روی نفت ۷۰ دلاری
پایگاه خبری راد: نفت برنت ۱۰ روز پیش به ۶۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و از آن زمان بالای این قیمت مانده و باعث شده این تصور ایجاد شود که نفت کف قیمت جدیدی پیدا کرده و رشد آن به ۷۰ دلار در کوتاه مدت نه تنها رویای دوری نیست بلکه احتمال آن وجود دارد.
قطار سریع تکنولوژی در بازار صوتی‌وتصویری/ تلویزیون از یک تا ۲۰ میلیون
پایگاه خبری راد: بازار لوازم صوتی و تصویری به ویژه تلویزیون با شیب تندی به سمت تنوع پیش می‌رود؛ به طوری که خیلی از مدل‌ها در بازه زمانی نسبتا کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و زود از چرخه بازار مصرف خارج می‌شوند.
نفس‌های آخر نیروگاه‌های اسقاطی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده و قدیمی در کشور وجود دارد که باید از مدار خارج شوند؛ به همین دلیل تدابیر زیادی برای این مهم اندیشیده شده است.